Tydzień 06.04.-09.04.21r. 5/6 latki

Hello! Kochane dzieci, poznałyście już nazwy wybranych zwierząt egzotycznych oraz zwierząt domowych. Przyszedł czas na zwierzęta, które możecie znaleźć na farmie. Zapraszam do zapoznania się z piosenką, która może Was zaskoczyć, ponieważ dowiecie się że zwierzęta w języku angielskim ,,mówią” inaczej.

Nazwy i dźwięki zwierząt mieszkających na farmie:

Świnia – pig (pig) – oink oink (oink oink)

Kaczka – duck (dak) – quack quack (kłak kłak)

Koń –horse (hors) – neigh neigh (nej nej)

Owca – sheep (szip) – baa baa (ba ba)

Krowa – cow (kał) – moo moo (mu mu)

Indyk – turkey (turki) – gobble gobble (gabul gabul)

Nowe słownictwo – jak je wprowadzać? Oto kilka pomysłów:

1. Figurki, obrazki

Rodzic pokazuje figurkę zwierzątko lub obrazek ze zwierzątkiem,

wymawia kilka razy nazwę zwierzątka, dziecko stara się powtórzyć.

Fajnym urozmaiceniem tej zabawy jest wypowiadanie słów różnym

tonem np. cicho, głośno, śpiewająco, smutno itp.

2. What’s missing?

Niezawodna zabawa – rozkładamy nasze figurki, maskotki, obrazki na

podłodze, prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedno

zwierzątko. Pytamy What’s missing?

3. What do you see? /łot du ju si/ – Co widzisz?

Jeśli macie Państwo obrazki ze zwierzątkami, można w czystej kartce

(najlepiej z bloku technicznego) wyciąć niewielką dziurę. Następnie kartę

z dziurką kładziemy na obrazku ze zwierzątkiem, w ten sposób dziecko

widzi tylko fragment, pytamy What do you see?

Słownictwo, którego się uczymy to:

a cat /e kat/ – kot

a dog /e dog/ – pies

a cow /e kał/ – krowa

a pig /e pig/- świnia

a hen /e hen/- kura

a sheep /e szip/ – owca

a horse /e hors/ – koń

a duck /e dak/ – kaczka

a donkey /e donki/ – osioł

a rooster /e rustee/ – kogut

a goat /e gołt/ – koza

Aby utrwalić słownictwo warto codziennie zaglądać pod ten link:

Sylwia Zblewska