WITAM SERDECZNIE DZIECI I RODZICÓW Z GRUPY ’ POZIOMKI”
ŻYCZĘ MIŁEJ WSPÓŁPRACY.
TEMAT DNIA” BARWY OCHRONNE”
Oglądamy ilustracje łąki i rozmawiamy na temat ilustracji : wymieniamy zwierzęta i owady żyjące na łące.
Rozmowa na temat ” Co można robić na łące” – n.p. zbierać kwiatki, odpoczywać, słuchać głosów natury. ” Czego nie wolno na łące” – rozpalać ogniska, niszczyć przyrodę, śmiecić, nie wolno łapać owadów.
Słuchanie opowiadania pt. ” Zabawa w chowanego” .
Rozmowa na temat opowiadania : W co bawili się : żabka, konik polny, biedronka, i motylek cytrynek?, dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?, co to jest barwa ochronna?. ( ubarwienie ochronne czy maskujące polega na upodobnieniu się barwą ciała do środowiska życia danego zwierzęcia. Ubarwienie ochronne jest rozpowszechnione wśród zwierząt, takich jak niedźwiedź polarny, pasikonik, rzekotka drzewna).
Zabawa ruchowa ” Żabie zabawy” – na podane hasło rodzica , dziecko naśladuje żabie skoki. Na hasło ” żabki pływają, wykonują siad klęczny, chowają głowę w ramionach, pochylają się do przodu.
Rozwiązywanie zagadek:
Dzielenie na głoski wyrazów; rosa, biedronka, , motyl, dzieci 5-letnie dzielą wyrazy na sylaby.
Praca plastyczna ” Majowa łąka” – wyprawka, karta 23, nożyczki, klej.
Wycinanie z karty pasa w kolorze zielonym. Składanie pasa według instrukcji. Przyklejanie wiosennych kwiatów- naklejek według instrukcji ( od największych do najmniejszych).
You must be logged in to post a comment.