Zabawa matematyczna – policz na ilustracji ile jest ptaków – klaśnij w dłonie tyle razy ile jest ptaków, policz ile jest motyli – podskocz tyle razy ile jest motyli, policz ile jest pszczół- podskocz tyle razy ile jest pszczół, , policz ile jest stokrotek – podskocz na jednej nodze tyle razy ile jest stokrotek. Znajdź cyfry , które przedstawiają liczbę motyli, stokrotek, pszczół, ptaków. Ułóż działanie, żeby obliczyć ile jest owadów i kwiatów razem – 1+4=5, 2+3=5, 5+5=10
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach. Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki. Karta pracy, cz.4, s.41.
Zabawa ruchowa ” Wiosenna pogoda”- na hasło ” burza” klaszczemy nad głową i jednocześnie mówimy „- bum, bum, bum”, na hasło ” lekki wiatr „- podskakujemy z nogi na nogę, na hasło ” słońce” – unosimy ręce do góry, poruszamy nimi w nadgarstkach.
Liczenie pszczół. Łączenie pszczół z obrazkiem plastrów, do których lecą. Kończenie kolorowania plastrów miodu. Obejrzyj zdjęcia. Posłuchaj nazw produktów, które otrzymujemy dzięki pszczołom. Karta pracy cz. 4, s. 42
Ćwiczenia logorytmiczne „Rób to, o czym mówi wiersz”- rodzic czyta wiersz, a dziecko wykonuje ruchy zgodnie z wierszem.
Zrób do przodu cztery kroki,
i rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
przysiad, i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
by koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
na klaskanie też masz chęć!
Wokół obróć się, raz dwa,
piłka skacze hop-sa-sa.
Ręce w górę i na boki,
zrób zajęcze cztery skoki.
Gdy się zmęczysz, poleż sobie,
i wyciągnij w górę nogę.
Praca plastyczna ” Wiosenna łąka” – kartka, kredki lub farby. Miłej pracy.
You must be logged in to post a comment.