TEMAT DNIA ” WIOSENNA ŁĄKA”PIĄTEK 22.05.

Rozmowa na temat wycieczki na łąkę – co najbardziej Ci się podobało?, co Cię interesowało, zdziwiło?, co najbardziej chciałabyś , chciałbyś zapamiętać?, jakiego koloru było na łące najwięcej?, pooglądajcie i nazwijcie rośliny z łąki, zapamiętajcie ich nazwy.

Rozwiązywanie zadań tekstowych : Nad łąką fruwało 7 motyli niebieskich i 3 motyle żółte. Ile motyli było na łące? Ułóż zapis matematyczny ( 7+3=10). Na łące rosło 5 niezapominajek i 3 maki. Ile kwiatów rosło na łące? ( 5+3=8).

W prawej ręce mam 5 palców i w lewej ręce mam 5 palców. Ile wszystkich palców mam razem? ( 5+5=10).

Zabawa przy muzyce

Czytanie zdań, pisanie znaku x pod wyrazem ” tak”, jeżeli zdanie jest prawdziwe, lub pod wyrazem ” nie” , jeżeli zdanie jest fałszywe. Karta pracy, cz.2, s. 76.

Kończenie rymowanek o łące: Trawa, kwiaty, biedronka – to napewno…( łąka), czerwone jak gotowane raki – to…( maki), ma żółty środek, białe płatki, łodyga u niej wiotka, ten łąkowy kwiat – to… ( stokrotka), piegowata dama, po łące chodzi od rana, wygrzewa się w promykach słonka, to maleńka – ( biedronka), czy to fruwające kwiaty? , jest ich tyle!, nie to- ( motyle), lata, lata koło nosa, uwaga!, to groźna ( osa), lata, lata obok czoła, to miodna ( pszczoła).

Rozwiązywanie zagadek: Na zielonej łące rosną ich tysiące, w swej nazwi ” sto” mają, jak się nazywają ?( stokrotki), rośnie nad wodą ten mały kwiat, niebieskim oczkiem patrzy na świat i szepce skromnie – nie zapomnij o mnie ( niezapominajka), spotykam te kwiaty na łąkach rozwinięte w czerwonych pąkach, a kiedy płatki z nich opadają, czarne nasionka ich grzechotają ( mak), żółte jak kaczuszki, a zielone mają nóżki, na niejednej łące rosną, szukaj ich też późną wiosną ( kaczeńce), zgadnij w jakich kwiatach można znaleźć brata? ( bratki), szczęście przynosi, gdy ma cztery listki, jaka to roślina- to jest ( koniczyna).

Miłej pracy i wypoczywajcie z rodzicami w weekend.

Lidia Sobczyk