Temat dnia ” Wiosenna łąka” piątek 15.05

Rozmowa na temat wycieczki na łąkę – Co najbardziej Ci się podobało?, Co cię zainteresowało, zdziwiło?. Co najbardziej chciałbyś, chciałabyś zapamiętać?, Jakiego koloru było na łące najwięcej?. Pooglądajcie i nazwijcie rośliny z łąki, zapamiętajcie ich nazwy.

Rozwiązywanie zadań tekstowych : Nad łąką fruwało 7 motyli niebieskich i 3 motyle żółte. Ile wszystkich motyli było na łące. Ułóż zapis matematyczny ( 7+3= 10) . Na łące rosło 5 niezapominajek i 3 maki . Ile kwiatów rosło na łące? ( 5+3= 8), W prawej ręce mam 5 palców i w lewej ręce mam 5 palców. Ile wszystkich palców mam razem? ( 5+5= 10).

zabawa przy muzyce

Czytanie zdań, pisanie x pod wyrazem” tak”jeżeli zadanie jest prawdziwe, lub pod wyrazem ” nie” , jeżeli zdanie jest fałszywe. Karta pracy, cz.2, s.76

Kończenie rymowanek o łące : Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno … ( łąka), czerwone jak gotowane raki – to … ( maki), ma żółty , białe płatki, łodyga u niej wiotka, ten łąkowy kwiat to … (stokrotka), piegowata dama, po łące chodzi od rana, wygrzewa się w promykach słonka, to maleńka …( biedronka), czy to fruwające kwiaty? jest ich tyle! nie, to…(motyle), lata, lata koło nosa, uwaga! to groźna… ( osa), lata,lata obok czoła, to miodna …( pszczoła).

Rozwiązywanie zagadek: Na zielonej łące rosną ich tysiące, w swej nazwie ” sto” mają, jak się nazywają( stokrotka), rośnie nad wodą ten mały kwiat niebieskim oczkiem patrzy na świat i szepce skromnie : nie zapomnij o mnie ( niezapominajka), spotykam te kwiaty na łąkach rozwinięte w czerwonych pąkach, a kiedy płatki z nich opadają, czarne nasionka ich grzechotają, żółte jak kaczuszki, a zielone mają nóżki, na niejednej łące rosną, szukaj ich też późną wiosną ( kaczeńce), zgadnij, w jakich kwiatach można znaleźć brata? ( bratki), szczęście przynosi, gdy ma cztery listki, jaka to roślina? to jest ( koniczyna)

Miłej pracy i wypoczywajcie razem z rodzicami w weekend.

Lidia Sobczyk