Temat dnia ” Lis i lornetka” (piątek) 24.04

Słuchanie opowiadania pt. ” Lis i lornetka” – dziecko opowiada jak należy zachowywać się w lesie.

dav
dav

Rozmowa na temat opowiadania: jak zwierzęta przyjęły obecność dzieci w lesie? , dlaczego zwierzęta bały się dzieci?, co powiedziały o dzieciach zwierzęta, które je obserwowały: jeleń, ptaki, lis?, co zrobiły dzieci po powrocie do przedszkola?, kogo narysowała Ada?, dlaczego?, co narysowała pani?, co przedstawiał jej rysunek?.

Rysowanie przez dziecko tego, co kojarzy mu się z lasem.

Ćwiczenia z tekstem- książka ( s. 66- 69) dziecko czyta głośno tekst umieszczony pod ilustracjami do opowiadania.

Praca plastyczna ” Segregujemy śmieci” – wyprawka, karta 21, klej, nożyczki, kredki. Oglądanie rysunków pojemników służących do segregowania śmieci. Kolorowanie pojemników na odpowiednie kolory, w zależności od rodzaju śmieci, jakie należy do nich wrzucać ( przedstawione na rysunku) . Składanie i sklejanie pojemników zgodnie z instrukcją.

Lidia Sobczyk