Propozycja zajęć 6-10.04. Wielkanoc

Cele:
-zapoznanie z tradycjami i zwyczajami wielkanocnymi;
-kształcenie umiejętności odpowiedniego doboru kolorów;
-wdrażanie do właściwego posługiwania się przyimkami: na, pod, za,obok;
-wdrażanie do zgodnej zabawy;
-rozwijanie spostrzegawczości u dzieci;
-zwrócenie uwagi na świąteczną atmosferę;
-utrwalenie wiadomości na temat Świąt Wielkanocnych;

1. „Wielkanoc” rozmowa kierowana na podstawie obrazków. Zadajemy dzieciom pytanie, co widzą na obrazku, czy potrafią nazwać i określić, jakie święta się zbliżają oraz z czym się kojarzą.

2.  „Święta Wielkanocne” -słuchanie wiersza A.Bayer oraz rozmowa na podstawie ilustracji wielkanocnych symboli.

3. „Pisanka” karta pracy s. 10 – rysowanie po śladzie, ważny jest odpowiedni dobór kolorów kredek.

4. „Odszukaj ukryte jajo”- zabawa dydaktyczna-  jajo może być papierowe, wspólnie ozdobione z dzieckiem (może być jajko ze styropianu- tutaj dowolność). Do chowania jajka możemy użyć koszyczka(miski, co kto ma). Po kolei umieszczamy jajko w koszyczku, za koszyczkiem, obok koszyczka, można również jajko położyć np. na krzesełku, pod krzesełkiem (stolikiem). Rodzic kładzie jajko-dziecko odgaduje położenie.

5. „Kurka” zabawa-masażyk z tekstem J. Myślińskiej i I. Mojsak

6. „Wielkanocne zagadki” -rozwiązywanie zagadek słownych.

7. „Wielkanocny quiz”- zabawa dydaktyczna.

8. Utrwalenie piosenki „Daj rękę Wiosenko” oraz wiersza  „Psotne zajączki”.

Propozycje zabaw ruchowych:
-„Świąteczne porządki” – naśladowanie ścierania kurzu z szafek, które są nisko, wysoko, odkurzanie dywanu, zmywanie podłogi.
-„Kto potrafi”- stajemy naprzeciwko siebie, jedno z was trzyma piłkę, drugie staje w rozkroku. Zadaniem jest potoczyć piłkę tak, aby przeszła pomiędzy nogami. Można też rzucać do dziecka piłkę, tak aby złapało.
-„Rób to co ja”- rodzic pokazuje ruch- dziecko powtarza.
-„Wyścigi z pisanką” – do wykonania tego ćwiczenia potrzebujemy dwóch stołowych łyżek(lub drewnianych kuchennych) i dwóch plastikowych małych piłeczek/wydmuszek/styropianowych jaj (pełna dowolność). Stoimy w dwóch rzędach, ustalamy odległość- cel (można zaznaczyć taśmą malarską). Wygrywa osoba, która dotrze pierwsza na metę i nie spanie jej jajko z łyżki. Zabawę można przeprowadzić z rodzeństwem lub mamą/tatą. Można modyfikować wg upodobań.

Zadania dla chętnych:

1. Zakładamy hodowlę owsa- w  domu lub na balkonie, tarasie.
2. Udział w konkursie na Pisankę wielkanocną- w ramach zajęć plastycznych wykonajcie wspólnie pisankę i zgłoście się do konkursu.
3. „Co nie pasuje? ” Karta pracy s. 11
4. Kolorowanie wiosennych obrazków, lepienie z plasteliny, malowanie farbami, pomoc w pieczeniu ciasta i dekoracji domu na zbliżające się święta wielkanocne.
5. Układanie puzzli, budowanie z klocków wspólnie z rodzicami i/lub rodzeństwem.

Aleksandra Otkała