Moi rodzice.
Dzień dobry kochane przedszkolaki i szanowni rodzice. Zapraszamy na dzisiejsze zadania o naszych kochanych rodzicach. Na dobry początek dnia zapraszamy na ćwiczenia poranne.
Gimnastyka z Hipciem.
Prosimy o przeczytanie dziecku wiersza pt.: „Mama ma zmartwienie” – praca z wierszem Danuty Wawiłow, uwrażliwienie na emocje innych, rozmowy na temat emocji osób dorosłych.
„Mama ma zmartwienie” Danuta Wawiłow
Mama usiadła przy oknie.
Mama ma oczy mokre.
Mama milczy i patrzy w ziemię.
Pewnie ma jakieś zmartwienie…
Zrobiłam dla Niej teatrzyk, a Ona wcale nie patrzy…
Przyniosłam w złotku orzecha, a Ona się nie uśmiecha…
Usiądę sobie przy Mamie.
Obejmę Mamę rękami i tak jej powiem na uszko: „Mamusiu, moje Jabłuszko!
Mamusiu, moje Słoneczko!”. Mama uśmiechnie się do mnie i powie: „Moja córeczko!”.
Po przeczytaniu wiersza prosimy zadać dziecku pytania:
Kto wystąpił w wierszu?
W jakim nastroju była mama dziewczynki?
Co próbowała zrobić dziewczynka?
Jak pomogła mamie?
Propozycja wspólnych zabaw.
Kalambury – w tej zabawie za pomocą gestów musimy pokazać np. tytuł bajki, postać z bajki, czynność, zwierzątko.
Budowanie z klocków – należy do ulubionych zabaw całej rodziny. Proste konstrukcje, wysokie wieże, fosy, w tej zabawie ogranicza nas tylko wyobraźnia. Ponadczasowe klocki dzięki ogromnej różnorodności są nieustającym źródłem inspiracji do zabawy, zapewniając wszechstronny rozwój dziecka. Zabawa klockami ćwiczy emocje, stymuluje wyobraźnię, rozwija logiczne i przestrzenne myślenie dziecka, jest też dobrym treningiem na koncentrację uwagi.
Zabawa w teatr– zamieńcie się rolami: maluchy niech będą rodzicami, a wy ich dziećmi. Uwaga: w tej zabawie możecie zobaczyć, jak odbierają was dzieci. Tym bardziej warto podjąć wyzwanie. Możecie również wcielić się w postaci ulubionych bajek, stworzyć własną bajeczkę. Warto pamiętać, aby dać dziecku przewodzić w zabawie. Słuchać jego pomysłów i zachęcać do inicjowania nowych scenariuszy i pomysłów.
Taniec z mamą.
„Moi rodzice to super bohaterowie, ponieważ…” – technika niedokończonych zdań, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnej rodziny, kształtowanie wrażliwości.
Drodzy rodzice zapytajcie swoje dzieci:
Czy rodzice zawsze zachowują się jak super bohaterowie?
Czy popełniają błędy? Jakie?
Czy rodzice mają prawo do błędów?.
Blok zajęć o emocjach – miłość.
„Kocham mamę i tatę” – rozmowa. Rodzice porozmawiajcie z dziećmi o miłości, którą darzą swoich rodziców. Pyta:
Miłość jakie to jest uczucie?
Za co kochacie rodziców?
Czy rodzice odwzajemniają waszą miłość?.
Kocham mamę, kocham tatę. Zobaczcie za co kochają swoich rodziców przedszkolaki z innego przedszkola.
„Kocham mamę tak bardzo jak…” – ćwiczenie logicznego myślenia. Rodzic prosi dziecko, by dokończyło zdanie:
Kocham mamę tak bardzo jak… (np. niedźwiedź miód, lato słońce).
Dzieci muszą wymyślić logiczne zakończenie zdania (uchwycić w nim związek logiczny dwóch rzeczowników).
„Wiersz o miłości do rodziców” – tworzenie wiersza.
Rodzic siada z dzieckiem na dywanie. Rodzic odczytuje wierszyk o miłości do rodziców.
Wiem, że jestem urwis mały, ale to nie wada przecież !
Bez urwisów to by było strasznie nudno na tym świecie.
Te urwisy nic dobrego, lecz gorące serca mają
i jak dobrze urwisują, tak tez dobrze i kochają.
I ja kocham Was rodzice z serduszka całego
i życzę przy tym święcie wszystkiego dobrego.
Rodzice zaproście dziecko do wspólnego napisania wiersza. Zwróćcie uwagę dziecka na rytm i rymy w powstającym wierszu. Po zakończeniu pisania odczytajcie wiersz. Można go przepisać na komputerze i wydrukować na kolorowej kartce formatu A5. Poproście dziecko, aby przykleiło wydrukowany wiersz na środku białej kartki A4 z bloku technicznego. Wokół wiersza powstaje biała ramka, którą dziecko ozdobi flamastrami wg własnego projektu.
Piosenka o czekoladzie – wszyscy ją lubimy. Posłuchajcie i pośpiewajcie i potańczcie razem – dzieci z rodzicami.
Zadania dla dzieci.
Pozdrawiamy i życzymy miłego dnia. Panie z grup RYBKI, PINGWINKI, JAGÓDKI.
You must be logged in to post a comment.