Propozycja na dodatkową pracę dla dzieci z trudnościami w nauce

Gdy dziecku brakuje motywacji podczas nauki czytania (pamiętajmy, że to złożona i jedna z trudniejszych umiejętności), warto odwołać się do osobistych doświadczeń najmłodszych i ich indywidualnych wspomnień.

Polecam tworzenie w fotograficznych dzienników wydarzeń, zwykłych dziecięcych notatników lub po prostu uzupełnianie rodzinnych albumów komiksowymi chmurkami z wypowiedziami na aktualnym poziomie nauki czytania. Wypowiedzi mogą być:-samogłoskami (np. O! – w sytuacji zdziwienia) -wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi (np. HAU, OCH!, BAM)-sekwencjami sylab (np. DA DA DA, ME ME)-wyrazami (np. gdy rzeczownik pełni funkcję wypowiedzenia LATO!, FALA!, MOTYLE!)- a docelowo całymi zdaniami (PIJ SOK
, DAJ LALĘ)

Karolina Starachowska