Temat przewodni: Bajki i baśnie
Propozycje zabaw 25.03-03.04
-wzbogacanie słownictwa dzieci
-zwrócenie uwagi na wyrazistość mowy
-rozwijanie spostrzegawczości
-wzbogacenie słownictwa dzieci o pojęcia: autor, ilustrator,
-rozwijanie zainteresowań dzieci
książką, jako źródłem wiedzy
-wdrażanie do szanowania książek, jako cennego źródła wiedzy
-Wzbogacenie słownika dzieci
– rozwijanie umiejętności matematycznych
-zapoznanie dzieci z treścią piosenki i melodią
-utrwalenie nazw kolorów
-kształcenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
1.Czerwony Kapturek „Co Czerwony Kapturek ma w koszyczku? – zabawa dydaktyczna- do tego zadania potrzebny nam koszyczek (lub worek-może być ten który na co dzień służył nam w przedszkolu do chowania zapasowych ubrań). Do koszyczka wkładamy np. drewnianą łyżkę, słoik, misia – co kto ma w domu pod ręką. Koszyczek przykrywamy np. kocykiem. Zadaniem dziecka jest odgadnąć za pomocą dotyku, jakie przedmioty są ukryte w koszyku.
2. „Czerwony Kapturek” – kolorowanie kredkami obrazków, wykonanie książeczki do znanej dzieciom bajki, można wykonać sylwety z papieru oraz pobawić się w teatrzyk.
3. „Wskaż drogę Czerwonemu Kapturkowi” karta pracy nr 6 – Zadanie dla chętnych
4. „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków” – słuchanie bajki.
5. „Królewna Śnieżka” przeliczanie i kolorowanie czapek krasnoludków, łączenie takich samych kolorów- Rodzic rysuje na kartce czapeczki w kolorach : czerwony, zielony, niebieski, zółty, itp. mogą być tylko kontury (min. 4 czapeczki , w zależności od umiejętności dziecka) lub karta pracy 7 (cz.3 Wiosna)- kto ma możliwość wydrukowania.
6. „Daj rękę Wiosenko” – nauka piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=gmhR8EJ3tDM
Ciepły szalik śpi już w szafie,
słońce zerka w okna.
Obudziły się krokusy,
bo wróciła wiosna.
Ref.
Daj rękę, Wiosenko
i chodź razem z nami.
Motylek cytrynek
będzie nas prowadził.
Zaspany tatarak
przegląda się w wodzie
i kwiaty się stroją
na grządkach w ogrodzie.
Wiosna w dresie kolorowym
z żabką gra w zielone.
Dziś kupiła sobie duże
lody waniliowe.
7. Moja ulubiona bajka „Zaczarowane drzewo” – słuchanie bajki
Dla chętnych robimy Drzewo marzeń -> technika dowolna: farba, kredki, mazaki. Rozmawiajmy z dziećmi o marzeniach, zapisane na karteczce marzenia można przykleić do drzewka. Opcja druga drzewko przestrzenne: korona z kolorowego papieru (rozwijanie umiejętności posługiwania się nożyczkami) oraz rolki po papierze toalet./ręczniku papierowym (malowanie farbą rozwijanie motoryki małej oraz koordynacji oko-ręka).

8. „Książeczki z naszej półeczki”- oglądanie książek z obrazkami, próby tworzenia swojej historyjki wraz z mamą, tatą, rodzeństwem.
9. „Smocze historie” zabawa z wierszem J. Myślińskiej, I.Mojsak

Propozycje zabaw ruchowych:
„Wiatraczki” – zabawa ruchowa z elementem równowagi- dziecko obraca się wokół własnej osi. Jedno klaśnięcie rodzica w dłonie- dziecko zatrzymuje się i staje na jednej nodze, na dwa klaśnięcie- dziecko staje na dwóch nogach na baczność.
„Latający dywan”- zabawa z elementem ćwiczeń oddechowych- dziecko otrzymuje serwetkę, piórko (to ,co mamy w domu). Dmuchając na nie, ma za zadanie utrzymać jak najdłużej przedmiot w powietrzu.
„Kolory” zabawa ruchowa- Rodzic podaje kolor- dziecko szuka w domu przedmiotu w tym kolorze.
You must be logged in to post a comment.