„WIOSNA NA ŁĄCE” środa 20.05

Zabawa matematyczna – policz na ilustracji ile jest ptaków – klaśnij w dłonie tyle razy ile jest ptaków, policz ile jest motyli – podskocz tyle razy ile jest motyli, policz ile jest pszczół- podskocz tyle razy ile jest pszczół, , policz ile jest stokrotek – podskocz na jednej nodze tyle razy ile jest stokrotek. Znajdź cyfry , które przedstawiają liczbę motyli, stokrotek, pszczół, ptaków. Ułóż działanie, żeby obliczyć ile jest owadów i kwiatów razem – 1+4=5, 2+3=5, 5+5=10

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach. Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki. Karta pracy, cz.4, s.41.

Zabawa ruchowa ” Wiosenna pogoda”- na hasło ” burza” klaszczemy nad głową i jednocześnie mówimy „- bum, bum, bum”, na hasło ” lekki wiatr „- podskakujemy z nogi na nogę, na hasło ” słońce” – unosimy ręce do góry, poruszamy nimi w nadgarstkach.

Liczenie pszczół. Łączenie pszczół z obrazkiem plastrów, do których lecą. Kończenie kolorowania plastrów miodu. Obejrzyj zdjęcia. Posłuchaj nazw produktów, które otrzymujemy dzięki pszczołom. Karta pracy cz. 4, s. 42

Ćwiczenia logorytmiczne „Rób to, o czym mówi wiersz”- rodzic czyta wiersz, a dziecko wykonuje ruchy zgodnie z wierszem.

Zrób do przodu cztery kroki,

i rozejrzyj się na boki.

Tupnij nogą raz i dwa,

ta zabawa nadal trwa.

Teraz w lewo jeden krok,

przysiad, i do góry skok.

Zrób do tyłu kroków trzy,

by koledze otrzeć łzy.

Klaśnij w ręce razy pięć,

na klaskanie też masz chęć!

Wokół obróć się, raz dwa,

piłka skacze hop-sa-sa.

Ręce w górę i na boki,

zrób zajęcze cztery skoki.

Gdy się zmęczysz, poleż sobie,

i wyciągnij w górę nogę.

Praca plastyczna ” Wiosenna łąka” – kartka, kredki lub farby. Miłej pracy.

Lidia Sobczyk