18.05.2020 Rodzina

Dzień dobry „Kropelki”. Jak Wam minął weekend? Mamy nadzieje, że odpoczęliście 🙂

Chciałybyśmy poinformować Was, że pomimo powrotu do przedszkola celem sprawowania opieki nad dziećmi, zgłoszonymi przez rodziców, zajęcia w formie zdalnej będą dalej prowadzone. Dlatego prosimy o dalsze zaglądanie na naszą stronę.

Na początek zapraszamy do zabaw ruchowych przy muzyce:

W tym tygodniu porozmawiamy o rodzinie. Kochani rodzice wyszukajcie swoje fotografie z dzieciństw. Spróbujcie na fotografiach odnaleźć podobieństwa w waszym wyglądzie. Może macie podobny nosek, oczka albo uśmiech? Stańcie razem przez lustrem i zobaczcie jaką jesteście piękną rodziną!

Na początek prosimy rodziców o przeczytanie dzieciom opowiadania A. Surowiec pt: „ Rodzinka”

W pewnym domu rodzice mieszkają, którzy małego synka i malutką córeczkę mają. Mama jest dumna ze swoich dzieci, tata zaś dzieciom przykładem świeci. Cieszy się dziadek, że ma już wnuka, cieszy się babcia, że wnuczkę ma. Dziadek i babcia wnuki kochają i prezentami je rozpieszczają. Dziadek książeczki ciągle kupuje, babcia zaś smaczne obiadki gotuje. Jest w tej rodzince też kot i pies. Kot lubi mleko, pies kości je, choć razem żyją to kłócą się. Mama hałasem się denerwuje, córeczka płacze, a wtedy tata do akcji wkracza. Zabiera psa do parku na spacer, a w wózku wiezie też dwoje dzieci. Jest piękna pogoda, słoneczko świeci, na placu zabaw bawią się dzieci. Potem do domu wszyscy wracają, jak było w parku –opowiadają. Cała rodzinka wesoła jest i na przygody gotowa też.

Po wysłuchaniu opowiadania porozmawiajcie z dziećmi na jego temat – wyjaśnijcie wspólnie współzależności w rodzinie:

  • Poproś dziecko aby wymieniło członków rodziny występujących w opowiadaniu. (tata, mama, syn, córka, babcia, dziadek).
  • Jak nazywa się mama i tata? (rodzice)
  • Jakie są dzieci w tej rodzinie? (córka, syn)
  • Kto jeszcze mieszka razem z rodziną? (kot i pies)
  • Kto to są wnuki?

„Razem spędzamy czas”

Popatrzcie na umieszczone poniżej obrazki,  omówcie je wspólnie, zapytajcie dzieci co na one przedstawiają. Następnie porozmawiajcie o tym jak wy spędzacie wolny czas, zapytajcie dzieci co lubią najbardziej  robić z:

  • mama/ tatą
  • siostrą/ bratem
  • babciom/ dziadkiem

„Kwiatki dla mamy i taty” – praca techniczno-plastyczna.

Wytnijcie kwiatki i ozdóbcie je według własnego pomysłu:

Karty pracy dla chętnnych dzieci:

Życzymy miłego dnia I. Gieraszek I. Łukaszewicz

Ilona Gieraszek