Dzień dobry kochane Kropelki. W tym tygodniu porozmawiamy o łące i jej mieszkańcach.
Na początek zapraszamy na wyprawę po łące na, którą zabierze Was Skrzat Borówka!
„Powitanie na łące” – zabawa integracyjna w parach
Dzieci z rodzicem stają w parach naprzeciwko siebie. Wykonują ruchy do recytowanej przez drugiego rodzica/ siostrę/ brata rymowanki „Powitanie na łące” Joanny Wołoch. Zabawę należy powtórzyć kilka razy.
„Powitanie na łące” J. Wołoch
Na łące wszystkie owady się witają: dzieci kłaniają się partnerowi
biedronki skrzydełkami pozdrawiają, machają do siebie
żuczki piątki przybijają. przybijają piątki
Pszczoły głośno bzyczą: bzy-bzy-bzy, naśladują odgłosy wydawane przez pszczoły
a jak się przywitasz ty? Każda osoba z pary pokazuje jakieś przywitanie, a druga je powtarza
„Mieszkańcy łąki” – rozmowa inspirowana wierszem
Dzieci słuchają wiersza, po czym odpowiadają na pytania inspirowane jego treścią:
„Mieszkańcy łąki” Renata Steczkiewicz
Kiedy tylko nastał słoneczny poranek,
obudził się Benio, malutki baranek.
Zjadł grzecznie śniadanko, wziął mamę za rączkę
i raźno ruszyli na pobliską łączkę.
Zabrali koszyczek pełen smakołyków
i koc rozłożyli przy cichym strumyku.
Zachwycony Benio już biega po łące,
mrugają do niego kwiatuszki pachnące,
spod ziemi wygląda ciekawska dżdżownica,
po zielonym listku pełznie gąsienica,
a mrówki i żuki, muszki i chrabąszcze
beztrosko nurkują poprzez trawy gąszcze.
Zapytał więc Benio: – Czy mógłbym czasami
przychodzić na łąkę i bawić się z wami?
Odrzekł mu motylek: – A jakże, kolego,
będziemy się razem bawić w chowanego.
Poznasz wtedy wszystkich mieszkańców tej łąki,
gdy dołączą myszki, ptaszki i biedronki!
- Kto się obudził, kiedy nastał słoneczny poranek?
- Gdzie wyruszył Benio z mamą?
- Co ze sobą zabrali?
- Czym zachwycał się Benio, biegając po łące?
- O co baranek zapytał mieszkańców łąki?
- Jak myślicie, czy baranek też mógłby być mieszkańcem łąki?
- Jacy mieszkańcy łąki zostali wymienieni w wierszu?
- Jakie stworzenia mogą przebywać na łące?
„Kogo spotkamy na łące?”
Rodzic rozsypuje na dywanie kartoniki z fotografiami stworzeń zamieszkujących łąkę, tak aby obrazki były zasłonięte. Dziecko podnosi obrazek i nazywa stworzenie, jeśli ma problem – rodzic pomaga! Chętne dzieci mogą mogą podzielić wyraz na sylaby.
Chętne dzieci zachęcamy do skorzystania z poniższych kart pracy:
I. Gieraszek, I. Łukaszewicz
You must be logged in to post a comment.