Witamy wszystkie rybki i rodziców.
Dzisiaj propozycja kolejnych zabaw i ćwiczeń dla naszych rybeczek do Państwa wyboru. Przez cały tydzień dzieci poznawały mieszkańców wiejskiego podwórka i wiemy, że ciężko Państwo i dzieci pracowały za co bardzo dziękujemy. Proponujemy rozgrzewkę, trochę ruchu – poproście rodziców, aby razem z Wami poćwiczyli na dzień dobry.
– zakręćcie kuperkiem jak kaczka;
– rozciągnijcie się jak żyrafa szyję;
– latajcie jak nietoperze;
– zakręćcie się jak pszczoła;
– kiwajcie się jak pingwin.
Posłuchajcie wierszyka, który przeczyta Wam mama i naśladujcie odgłosy zwierząt które, występują w wierszu.
Na podwórzu dziś zebranie, są panowie i są panie.
Wszyscy radzić dzisiaj będą, czy budować kurnik z grzędą.
Kaczki kwaczą: kwa – kwa – kwa, zbudujemy go raz – dwa.
Świnki kwiczą: kwi – kwi – kwi, zbudujemy kurnik w mig!
Konik na to: I–ha–ha, i-ha-ha, ja stajenkę swoją mam.
Po co więc budować coś. Czy przybędzie do nas gość?
-Nie bądź taki, gę – gę – gę – Zagęgała tłusta gęś.
-Dzisiaj kury tu przybędą, musi być ten kurnik z grzędą!
Kaczki znowu: kwa – kwa – kwa, zbudujemy go raz – dwa.
Świnki kwiczą: kwi – kwi – kwi czy w kurniku będą drzwi?
Konik na to: I–ha-ha, i-ha-ha, koń najwięcej siły ma.
Jeśli kury tu przybędą, będzie kurnik z piękną grzędą.
Tak zwierzęta zbudowały. dla kur z grzędą kurnik mały.
Kury na to: ko- ko – ko, piękny dom, nie ma co! Do środeczka zapraszamy,
poczęstunek dla was mamy.
Kaczki kwaczą: kwa – kwa – kwa, zjemy ziarno tak tak tak.
Świnki kwiczą: kwi – kwi – kwi, my mieszankę zjemy w mig!
Konik woła: i-ha-ha, i-ha-ha, ja na proso chętkę mam! Gąska na to: gę – gę – gę,
ja na trawkę też mam chęć.
Kurki gdaczą: ko – ko – ko, Każdy z was to miły gość!
Jak Wam poszło? Jesteśmy pewne, że znakomicie.
Wykonajcie zadanie „Znajdź cień”(dołączona karta pracy). Poprzez to zadanie dziecko ćwiczy postrzeganie wzrokowe, usprawnia percepcję słuchową i doskonali podział wyrazów na sylaby. Zadaniem dziecka jest znaleźć cień zwierzątka i wskazać palcem, nazwać je, podzielić nazwę zwierzątka na sylaby. Chętne dzieci mogą wysłuchać jaką słychać głoskę na początku i na końcu nazwy zwierzątka – ćwiczenie słuchu fonematycznego.
Proponujemy troszkę ruchu przy piosence, zaproście swoich rodziców do tańca w rytm piosenki. Udanej zabawy.
Zachęcamy aby poćwiczyć liczenie. Macie Państwo w domu nakrętki od butelek, makaron, klocki, samochodziki itp. Proszę wziąć 10 szt. i wykonać z dziećmi zadania na dodawanie na konkretach.
My podamy przykłady na klockach ale do tego celu możecie Państwo użyć wszystkich powyższych rzeczy.
2 klocki dodać 4 klocki to ile jest klocków? – poproście dziecko o przeliczenie klocków i podanie liczby.
A teraz poproście Państwo dziecko aby samo dobierało tyle klocków ile mówicie i też prosicie o wskazanie ile to jest. Możecie się tak bawić na różne sposoby dla urozmaicenia można zmieniać na coś innego do przeliczenia albo ćwiczyć w każdy dzień na innych przedmiotach.
Na zakończenie naszych dzisiejszych propozycji możecie Państwo skopiować i wydrukować kartę pracy. Poprosić dziecko o wskazanie zwierząt z wiejskiego podwórka i pokolorowanie ich.
Bardzo dziękujemy za aktywność i zachęcamy wszystkich rodziców do zabaw z dziećmi wykorzystując nasze propozycje. Ćwiczenia z terapii ręki będą w poniedziałek do tego czasu prosimy korzystać z zabaw już zaproponowanych. Życzymy miłego i zdrowego weekendu i do usłyszenia w poniedziałek. I oczywiście czekamy na fotorelację z Waszych zabaw. Pozdrawiamy Magdalena Mielczarek i Małgorzata Mrówczyńska.
You must be logged in to post a comment.