Witajcie Kochane Kropelki<3
Dziś obchodzimy Dzień Dziecka! Oznacza to, że każde dziecko na świecie ma dziś swoje święto! Z tej okazji życzymy Wam Kochane dzieci przede wszystkim dużo zdrowia, pogody ducha, radości, oraz spełnienia wszystkich marzeń<3
Dzieci z różnych stron świata.
Popatrzcie na poniższe obrazki przedstawiające dzieci z różnych stron świat. Porozmawiajcie z rodzicami o wyglądzie tych dzieci, czym się różnią. Popatrzcie w lusterko i omówcie swój wygląd: Jaki masz kolor oczu? Jaki masz kolor włosków? Jaki jest twój nosek? Czy jesteś wysoki czy niski?
Kochani rodzice teraz prośba do Was. Porozmawiajcie z dzieckiem o tym, że pomimo różnic wszystkie dzieci są tak samo wartościowe, mają takie same prawa i należy im się szacunek <3
„Dzień Dziecka” – zabawa z tekstem Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak (masażyk). Wyrabianie aktywnej postawy poprzez uczestnictwo w zabawie słowno – ruchowej.
Gdy Dnia Dziecka przyjdzie pora – rysujemy uśmiech na plecach dziecka, to wyjmujesz chętnie z wora: – uciskamy palcami plecy dziecka jakbyśmy wykładali prezenty, szybkie auta wyścigowe, – przesuwamy dłonią szybko po plecach dziecka, karuzele całkiem nowe, – pięścią rysujemy koła, zestaw pędzelków do malowania – machamy dłonią po plecach dziecka jak pędzlem, i kokardy do włosów wiązania, – rysujemy piąstką kokardę do włosów, duże pudło klocków Lego, – rysujemy palcem małe kwadraciki, byś mógł bawić się z kolegą. – chodzimy po plecach dwoma palcami obu rąk.
PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAWA 1.06. 2020 – 5.06.2020
TEMAT PRZEWODNI: „ŚWIĘTO DZIECI”
Posłuchajcie piosenki: „Jesteśmy dziećmi” i spróbujcie ją wspólnie zaśpiewać
Tekst piosenki:
1. Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.
Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.
2. Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.
Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.
„Biedronki” – zabawa z tekstem Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak (masażyk).
Kropki mają biedronki, – dotykamy palcem pleców dziecka robiąc „kropki”, w paseczki są stonki, – rysujemy podłużne kreseczki na plecach, a ty nie masz niczego – przesuwamy całymi dłońmi po plecach, więc cię tulę, kolego. – przytulamy dziecko.
„Hop” – zabawa ruchowa z elementem podskoku.
Dzieci maszerują po obwodzie koła (koło można zrobić ze sznurka, lub skaknki). na hasło: hop – podskakują obunóż, następnie dalej maszerują.
„Wesoła karteczki” – zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa.
Rodzic podnosi kartkę z konikiem – dzieci podskakują jak małe koniki, kartkę z motylkiem – naśladują lot motylka , kartkę z żukiem – wykonują leżenie tyłem i machają rączkami i nóżkami w górze, kartkę z misiem – przemieszczają się na czworakach i mruczą jak misie.
„Ręce – nogi – głowa” – zabawa ruchowa z elementem marszu.
Dziecko maszeruje w różnych kierunkach. na hasło zatrzymuje się i wymienioną przez rodzica częścią ciała dotyka do podłogi, np.
- – Dwie nogi i ręka,
- – Jedna noga i dwie ręce,
- – Dwie nogi i dwie ręce,
- – Dwie nogi, ręka i głowa.
„Co dzieci kochają?” – słuchanie wiersza Anny Bayer.
Dzieci kochają landrynki i słodką lemoniadę. Śmieją się im buzie gdy widzą czekoladę. Dzieci kochają aniołki, drewniane pajacyki, bezpieczne ręce ojca, na biegunach koniki. Dzieci kochają podróże, wycieczki z przygodami. Bułeczki jagodowe robione ręką mamy. Dzieci kochają zabawę, na każdym kontynencie, więc dajcie im się bawić, a będą uśmiechnięte.
Rozmowa na temat wiersza: Wyjaśnienie niezrozumiałych słów: landrynki, lemoniada, kontynent. Pokaz kontynentów na globusie. „Co dzieci kochają?” – wypowiedzi dzieci na podstawie wiersza.
„Co najbardziej lubisz?” – wypowiedzi dzieci. „Co ja lubię?” – zabawa pantomimiczna.
Dziecko za pomocą ruchu, gestu przedstawia, co najbardziej lubi robić. Rodzice odgadują, po czym następuje zamiana ról.
Wiatr i latawce” – zabawa muzyczno – ruchowa do utworu A. Vivaldiego „Cztery pory roku. Wiosna”. Rozwijanie umiejętności estetycznego poruszania się do słuchanej muzyki.
Jeśli macie możliwość wytnijcie paski z bibułki, jeśli nie weźcie dajcie dziecku do rączki dwie chusteczki. Będą one latawcami. Podczas słuchania utworu dzieci poruszają się po pokoju trzymając nad głowami swoje latawce. Gdy muzyka milknie puszczają paski/ chusteczki i obserwują ich powolne opadanie. Gdy słyszą muzykę, podnoszą paski/ chusteczki i zabawa trwa dalej.
„Moja zabawka jest…” – zabawa słownikowo – gramatyczna, kończenie zdania. Kształcenie sprawności językowej w toku określania zabawki za pomocą przymiotników.
Dzieci kończą zdanie dodając jedną cechę swojej zabawki np. „Moja zabawka jest duża”. „Moja zabawka jest plastikowa”, itp.
„Dziecko to też człowiek” – wypowiedzi dzieci na temat wiersza Anny Bayer. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
Dziecko to też człowiek, musicie o tym pamiętać, że potrzebuje uwagi, na co dzień, a nie od święta. Że potrzebuje mamy i taty do przytulania i do zabawy, i chociaż to człowiek mały ma bardzo wielkie sprawy.
Lubię, nie lubię… – swobodne wypowiedzi o emocjach, w oparciu o własne doświadczenia dzieci.
Dzieci kończą zdania:
- Kiedy się złoszczę, to…
- Kiedy jestem wesoły, to…
- Nie lubię, gdy…
- Boję się, bo…
- Najbardziej lubię…
„Lubię – nie lubię” – zabawa z minkami. Kształcenie umiejętności uważnego słuchania zdania i szybkiego reagowania.
Dziecko otrzymuje dwie minki: wesołą i smutną. Rodzic mówi zdanie, dzieci podnoszą odpowiednią minkę.
- – Lubię chodzić do przedszkola?
- – Lubię lody waniliowe?
- – Lubię szpinak i marchewkę?
- – Lubię, kiedy pada deszcz?
Wachlarzyk – wykonanie pracy przestrzennej z papieru:
„Wachlarze” – pokaz różnych wachlarzy. – Co to jest? – do czego służą? – Jak wyglądają wachlarze?
„Mój wachlarz” – podanie tematu pracy, wyjaśnienie kolejnych etapów wykonania zadania.
- – Namalowanie na kolorowej kartce wzorów lub dowolnego rysunku,
- – Składanie kartki naprzemiennie na szerokość około 2 cm,
- – Sklejenie dołu za pomocą paska z wycinanek samoprzylepnych, lub za pomocą wstążki.
„Zimno – gorąco” – zabawa ruchowa.
Dziecko maszeruje po domu w różnych kierunkach z wachlarzem wykonanym przez siebie, na hasło: zimno – przykuca, a wachlarze kładzie przed sobą na ziemi, na hasło: gorąco – stoi i wachluje się przed sobą swoim wachlarzem
„Rysujemy figury„
Dzieci poruszają się do dowolnej muzyki. na przerwę w muzyce zatrzymują się, rodzic mówi nazwę i wielkość znanych dzieciom figur geometrycznych, np. małe koło, a dzieci rysują je w powietrzu.
Karty pracy:
You must be logged in to post a comment.