Zadania popołudniowe 22.04 MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ZIEMI

Dzień dobry RYBECZKI i szanowni rodzice. Zapraszam do zapoznania się z propozycjami zadań popołudniowych. Pozostajemy w temacie EKOLOGII.

Dzisiaj jak wiecie z zadań porannych jest MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ZIEMI. Poznaliście sposób segregacji śmieci i wiecie co to jest recykling.

Na początek obejrzyjcie film i poznajcie sympatyczną wróżkę odpadusie.

Zagrożenia środowiska.

Bardzo prosimy o pokazanie dzieciom ilustracji i przeprowadzenie rozmowy „Co by było gdyby?” – rozwijanie twórczego myślenia.

Prosimy zadać dzieciom pytania:

Co by było gdyby – ludzie wyrzucali śmieci na ulicę?

Co by było gdyby – zabrakło czystej wody do picia?

Co by było gdyby – dym tak zanieczyścił niebo, że nie byłoby widać słońca?

Co by było gdyby – wycięto wszystkie drzewa?

Co by było gdyby – nie było zwierząt?

Propozycja zabawy ruchowej z piosenką.

https://www.youtube.com/watch?v=rib2jV2PmbA

Zapraszamy do wykonania pracy plastycznej.

„Coś z niczego” – konstruowanie zabawek z surowców wtórnych. Możesz w tym celu wykorzystać butelki, rolki papieru, nakrętki po napojach. Itp. Prezentacja zabawek poprzez fotorelacje. Prosimy o skonstruowanie zabawek z produktów odpadowych. Dajmy im nowe życie – „Ze starego coś nowego”

Po co segregujemy śmieci?

Poznajcie znak recyklingu – znajdziecie go na wszystkich produktach, które można ponownie wykorzystać poddając je przetworzeniu.

Popatrzcie jak to wygląda, recykling szkła i papieru.

Poznaliście dzisiaj kolory pojemników na śmieci:

Żółty, zielony i niebieski, ale są jeszcze dwa inne pojemniki czarny i brązowy.

Do pojemnika czarnego wrzucamy odpady zmieszane, natomiast do brązowego wrzucamy bio – odpadki. Zobaczcie na obrazku. Poprosimy rodziców o przeczytanie dzieciom co należy wyrzucać do odpowiednich pojemników.

Gdzie trafią te śmieci? Przy każdym rysunku prosimy, aby dziecko wzięło do rączki odpowiedni kolor kredki i zaznaczyło do jakiego koloru pojemnika trafią te śmieci. Jeśli nie mają Państwo możliwości wydrukowania, to prosimy, aby rodzic wskazał odpad a dziecko pokaże kolor kredki z takim kolorem jaki jest pojemnik.

Pokoloruj według kodu.

Zadania grafomotoryczne.

Znajdź różnice.

Zadanie dla chętnych dzieci.

Na zakończenie dzisiejszych zadań obejrzyjcie bajkę o śmieciarkach.

Dziękujemy i czekamy na Was jutro.

Magdalena Mielczarek, Małgorzata Mrówczyńska

Magdalena Mielczarek