Dzień dobry Kropelki.
Na początek dnia zapraszamy do zabawy ruchowej z elementem przysiadu: „Kaczuszki”. Dzieci kucają i poruszają się naśladując chód kaczek.
Następnie zapraszamy do aktywności fizycznej przy muzyce:
Po ćwiczeniach proponujemy zabawę z tekstem J. Myślińskiej i I. Mojsak „Kurka” (masażyk).
Po podwórku biega kurka, – przebieranie dwoma palcami wzdłuż kręgosłupa dziecka,
otrzepuje z rosy piórka, – muskanie ramion dziecka,
na robaczka dziś ma smaczek. – lekkie pełzanie opuszkiem palca po karczku,
… Czy tu schował się robaczek? – łaskotki – świdrujemy palcem.
Teraz prosimy zapoznajcie dzieci z poniżej umieszczonym wierszem.
„Wiejska zagroda” – słuchanie wiersza Anny Bayer.
Na podwórku poznasz kozę,
konia, owcę, świnkę, krowę.
A do tego Burka pieska,
który w zgodzie z kotem mieszka.
Poznasz tutaj wiejskie ptaki
kury, gęsi, ich pisklaki.
Kaczki, wróble i indyki,
wszędzie pełno jest muzyki.
Ko, ko, ćwir, ćwir, kuku-ryku,
gul, gul, gę, gę, brzmi w kurniku.
To wesoła jest gromadka:
indyk, gąska, kotek, kaczka,
piesek, owca, świnka, koza.
Bo to wiejska jest zagroda.
W trakcie słuchania wiersza, zaproponujcie dziecku, aby na kartce rysowało kółeczka za każdym razem kiedy usłyszy nazwę zwierzątka. Dziecko słuchając wiersz ma zapamiętać jakie zwierzęta znajdują się w wiejskiej zagrodzie.
„Naśladowanie odgłosów zwierząt”- ćwiczenia ortofoniczne.
Dziecko naśladuje odgłosy zwierząt występujących w wierszu: kozy, konia, owcy, świni, krowy, psa, kury, gęsi, kaczki, indyka, kota.
„Muzyka w wiejskiej zagrodzie?” – śpiewanie znanych piosenek na zgłoskach.
Dzieci na melodię piosenki np. „Wlazł kotek na płotek” lub innej znanej dzieciom śpiewają ją na zgłosce – mu, ko, chrum.
„Imię dla zwierzątka” – twórcza zabawa słowna
Drodzy rodzice przygotujcie i pokażcie dzieciom bezimienne maskotki (lub obrazki): psa, kota, owieczki, krówki itp. i zaproponujcie aby dzieci nadały im imiona. Sugerujcie, żeby podczas wymyślania imienia, zwróciły uwagę na cechy zwierzęcia (zachowanie, wielkość, barwę).
Na zakończenie proponujemy relaks przy muzyce „Wiosna” A. Vivaldi – możecie położyć się na podłodze i wsłuchiwać w ten piękny utwór.
Dla chętnych dzieci proponujemy karty pracy:
I. Gieraszek, I. Łukaszewicz
You must be logged in to post a comment.