Zwierzęta i ich domy. 03.04.2020r.

Witajcie! dzisiaj podsumujemy nasz tydzień. Na początek proponuję zabawę: „Koniki” zabawa z poprzednich dni.

Teraz porozmawiajcie proszę z dziećmi na temat tego, gdzie mieszkają wiejskie zwierzątka? Spytajcie: Czy krowa może zamieszkać w domu? Dlaczego nie? Pytania trudniejsze: Czy zwierzęta mogą się same sobą zajmować? Po co im rolnik? Któr zwierzątka pracują ciężko na roli?

Zapraszam Was na film o piesku, który szukał swojego domu :

„Zwierzęta i ich domy” – film https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

Zachęcam do porozmawiania z dzieckiem podczas oglądania obrazków: „Mamy i ich dzieci” . Zapoznanie z nazwami potomstwa zwierząt, zadanie trudniejsze wdrażanie do konstruowania prostych zdań, poznanie korzyści płynących z hodowli zwierząt.

Piórka” – zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami oddechowymi z wykorzystaniem kolorowych piórek lub waty. Prosimy dzieci, aby położyły na dłoni piórko, watę i nosem wciąga powietrze a buzią wydmuchuje. Piórko powinno polecieć:)

„Chodzi lisek koło drogi” zabawa wszystkim dobrze znana.

Dobieramy zwierzęta w pary: – gra „memory” (osobniki dorosłe i ich potomstwo). Samodzielne wykonanie memo. Można wykorzystać zwierzątka z zabawy mama i ich dziecko. Propozycja druga memo z kolorami.  

Masażyk:

1. „Kurka” – zabawa z tekstem Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak(masażyk).

Po podwórku biega kurka, – przebieranie dwoma palcami wzdłuż kręgosłupa dziecka,

otrzepuje z rosy piórka, – muskanie ramion dziecka,

na robaczka dziś ma smaczek. – lekkie pełzanie opuszkiem palca po karczku,

… Czy tu schował się robaczek? – łaskotki – świdrujemy palcem.

Dla chętnych: Karta pracy s. 8,9  https://podrecznikarnia.pl/images/3-latki/pliki/3-latek_cz3_wiosna_06_www.pdf

„Kaczuszki” – zabawa taneczna do muzyki.

Dziękuję za Wasze zdjęcia:

Pozdrawiam Was serdecznie!!

Małgorzata Jarząbek