- rozwijanie mowy,
- rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej,
- poznawanie liter o , a, m, – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
- wprowadzenie pojęć: spółgłoska, samogłoska,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania i umiejętności liczenia,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie narządów artykulacyjnych,
- utrwalanie nazw ptaków odlatujących do ciepłych krajów.
- utrwalanie poznanych liter,
- rozwijanie zwinności i szybkości,
- rozwijanie pamięci muzycznej,
- wyrabianie zdolności koncentracji podczas działania,
- poznawanie pogody, która jest późną jesienią,
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
- utrwalanie poznanych figur,
- rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
- poznawanie zjawisk przyrodniczych,
Piosenka miesiąca „Idą witaminki”
I. Zapukała raz marchewka do przedszkola,
za marchewką idą groszek i fasola.
Z tyłu się marchewka toczy i przeciera złote oczy.
Do przedszkola dzisiaj chcemy wszystkie wejść!
Ref.: Idą, idą witaminki dla całej przedszkolnej rodzinki.
Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie!
Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie!
II. Nagle znowu do przedszkola dzwoni dzwonek,
a za drzwiami stoją warzywa spóźnione:
pomidory i koperek, dwa buraczki i selerek.
Do przedszkola dzisiaj chcemy wszystkie wejść!
Ref. Idą, idą…
III. Już pietruszka tańczy na chudziutkich nóżkach,
a kalafior wkroczył prosto do garnuszka
Dzieci szybko myją ręce i czekają,
by czym prędzej z jarzynkami przy stolikach spotkać się.
Ref.: Idą, idą…
Wiersz miesiąca
„W spiżarni na pólkach zapasów bez liku.
Są dżemy, kompoty, złoty miód w słoiku.
I cebula w wiankach i grzybki suszone,
Są główki kapusty, ogórki kiszone.
A gdy będzie w zimie tęgi mróz na dworze,
Zapachnie nam lato, gdy słoik otworzę.”
You must be logged in to post a comment.