Wtorek 12.05.2020

Witamy wszystkie dzieci i zapraszamy na krótkie ćwiczenia poranne;

„ Gimnastyka” A. Majewski

  1. Gdy chcesz być silny, nie chcesz chorować, musisz się często gimnastykować.

Wstawaj, więc wcześnie, otwieraj okno, nawet, gdy drzewa na dworze mokną.

  1. Stan w pół rozkroku, zacznij od skłonów- w przód, w tył, na boki trzy razy ponów.
  2. Wymachy ramion wzmacniają ręce, tym są sprawniejsze, im ćwiczysz więcej.
  3. Teraz przysiady, potem podskoki, hop, hop jak zając – w przód, w tył, na boki.
  4. Bardzo są ważne tułowia skręty, podśpiewuj sobie coś dla zachęty.
  5. A jeśli będziesz w ćwiczeniach pilny, jak małpa zwinny, jak tygrys silny, Zostaniesz mistrzem, więc ćwicz wytrwale, gimnastykować się jest wspaniale.

Zapraszamy teraz na zabawy matematyczne:

1.„Policz kropki” (przeliczanie elementów w zbiorze)
Dzieci
otrzymują kartki z narysowanymi kropkami po jednej stronie kartki. Zadaniem dzieci jest policzyć kropki po lewej stronie, a następnie dorysować tak, by po prawej stronie było ich tyle samo.

2.
„Podskocz tyle ile…” – zabawa połączona z ruchem
Pomoce: kostka, klocki;
Przebieg zabawy: dziecko rzuca kostką, układa przed sobą tyle klocków ile ma punktów na kostce i podskakuje na jednej nodze, obunóż tyle razy ile wskazują punkty na kostce.

3. „Wojna”
Pomoce: kostki do gry, klocki
Przebieg zabawy: Uczestnicy łączą się w pary, rzucają kostką, który uczestnik ma większą liczbę na kostce zabiera tyle klocków, ile punktów wyrzucił. Zliczmy później liczbę punktów, wygrywa ten, kto ma więcej.

4. „Słyszę i liczę” – ćwiczenia liczbowe, odtwarzanie zasłyszanych dźwięków. Rodzic wrzuca do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dziecko mogło je policzyć. Następnie układa przed sobą tyle samo guzików. W celu sprawdzenia dziecka, Rodzic wysypuje z kubka liczmany i razem liczą.  Jeżeli dziecko ma tyle samo to dobrze wykonało zadanie.
Rodzic uderza w garnek, a dziecko odtwarza dźwięki za pomocą liczmanów, układając odpowiednią ilość. Przy kolejnym powtórzeniu zabawy Rodzic klaszcze w dłonie, a dziecko podskakuje tyle razy ile dźwięków słyszy.

5.„Dodajemy i odejmujemy” – dzieci otrzymują 10 klamerek, manipulują nimi – dodają i odejmują, ustalając wynik działania. .

6. ,,Ciągi klocków”. Rodzic przygotowuje klocki w różnym kolorze. Następnie układa klocki w szeregu; znajomość kolorów: dziecko przez chwilę obserwuje szereg, po czym Rodzic go zasłania, a dziecko układa z pamięci: np.
– różowy, biały, biały, różowy;
– niebieski,różowy, biały;
– biały, niebieski, biały,niebieski.

7. ,,Zagadki-rymowanki”. Rodzic czyta zdanie , a dziecko udziela odpowiedzi.

– Piotruś kochany lubi ………………./banany /
– Duży Tomek buduje …………………/domek /
– Kaczka to była…………………../dziwaczka /
– Zaprasza nas iglasty……………../ las /
– Dla ochłody zjadam………………./lody /
– Cielę wciąż językiem ………………./miele /
– Lata osa koło ……………………../nosa /
– Wrona była bez……………………/ogona /
– Jedźmy z górki na …………………/pazurki /
– Wlazł kotek na……………………/płotek /
– Mała Zosia to wielka ………………./samosia /
– Cicho myszy,bo kot………………../słyszy /
– Dobry dżem chętnie………………./zjem /.

Posłuchajcie bajki Masza i Niedźwiedź

Rozmowa z rodzicami na temat treści bajki.

Chętne dzieci zapraszamy do wykonania kolorowanek.

  • Miłej zabawy.
  • Opracowały E. Łukomska G. Krychowiak
Grażyna Krychowiak