„Wiosenny dzwonek” 27.04.2020 r.(poniedziałek)

Dzień dobry kochane „Muchomorki” . Dzisiejszy dzień zaczniemy piosenką. Zapraszamy do zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=XR_aTcsfi7Y 

1. Rozmowy z dziećmi na temat zaobserwowanych zmian w otoczeniu, wykorzystanie  widoku z okna.

2. Posłuchajcie bajki Cz. Janczarskiego pt. „Wiosenny dzwonek” i powiedzcie, co usłyszeli Uszatek i Pluszowy Króliczek?

Wiosenny dzwonek

Uszatek i Pluszowy Króliczek szli polna drogą. Ciepły wiosenny wiatr pędził po niebie chmurki.

Naraz Miś przystanął.

– Czy słyszysz Króliczku (…)

– Co – zdziwił się Króliczek – tam w górze dzwoni dzwoneczek (…)

Przyjaciele przysłuchiwali się przez chwilę. A potem Króliczek szepnął:

– Jak ślicznie dzwoni! Pewnie jest cały ze srebra albo ze złota (..)

Gdy Króliczek wypowiadał te słowa dzwonienie stało się coraz bardziej głośniejsze, coraz bliższe. Wtem przyjaciele zobaczyli szarą kulkę, która szybko spadała z góry.

(…) I spadała, spadała, aż spadła w zieloną oziminę. O kilka kroków od przyjaciół. Wtedy przestała dzwonić.

– Ach, pewnie się dzwoneczek potłukł!!! -zmartwili się przyjaciele.

Cicho zbliżyli się do tego miejsca, gdzie spadła kulka. Zobaczyli ptaszka. Zdziwili się bardzo.

– Kto ty jesteś? – zapytał Miś.

A ptaszek odpowiedział.

– Jestem skowronek wiosenny dzwonek.

– to ty nie jesteś, ani srebrny, ani złoty – zdziwił się Króliczek.

– Nie-powiedział skromnie ptaszek – jestem zwyczajny szary.

Rozmowa z dzieckiem na temat bajki:

– Kto szedł polna drogą?

– Co usłyszał Miś?

– Co przyjaciele zobaczyli spadającego z góry?

– Jak nazywał się ptaszek, którego zobaczyli przyjaciele?

– Jaki był ten ptaszek?

Zobaczcie teraz jak wygląda skowronek

Teraz posłuchajcie jak pięknie skowronek śpiewa
Zapraszamy :https://www.youtube.com/watch?v=HYF7N49B16A

Zapraszamy teraz dzieci do zabawy . Wstajemy i wykonujemy dokładnie polecania rodziców

  • Bociany – zabawa ruchowa z elementem równowagi, cel: ćwiczenie ruchowe usprawniające motorykę dużą oraz kształtujące równowagę.   Dzieci chodzą po pokoju   unosząc wysoko kolana, na klaśniecie stają na jednaj nodze i rozkładają w bok ręce.
  • Wiosenna pogoda„- cel: rytmizacja gestykulacyjna do słów, usprawnianie motoryki dużej oraz koordynacji ruchowej. Dzieci   rytmicznie powtarzają słowa i wykonują odpowiednie ruchy.

Pada deszczyk, x2 (naśladowanie gestem opadu deszczu)

wieje, wieje wiatr x2 (naśladowanie gestem wiejącego wiatru)

I błyskawica grzmot, x2(Klaśnięcie, tupnięcie nogą, uderzenie w udo)

na niebie kolorowa tęcza x2(zatoczenie kręgu rękami)

  • Świeci słońce – pada deszcz – Cel: usprawnianie motoryki dużej, koordynacji ruchowej, wyczucia ciała, płynności ruchów i przestrzeni. Dzieci ustawiają się   na dywanie  . Na hasło „świeci słońce” improwizują ruchowo świecące słońce, na hasło „pada deszcz” improwizują ruchowo padający deszcz.
  • Omiń kałużę – zabawa ruchowa z elementem równowagi, cel: usprawnianie motoryki dużej, koordynacji ruchowej oraz równowagi.   Na podłodze  rozłożone są kolorowe poduszki- kałuże. Dzieci maszerują pomiędzy nimi w rytm wystukiwany przez rodzica. Na hasło „Kałuża!” przeskakują przez poduszki.

Propozycje kolorowanek do wykonania

Jeżeli chcecie posłuchać jak śpiewają ptaszki to zapraszamy do obejrzenia filmu „Wiosenne odgłosy ptaków”.Może jak pójdziecie z rodzicami na spacer do parku albo do lasu uda wam się odgadnąć, czyj słyszycie głos. Może to słowik, może skowronek a może kos?

https://www.youtube.com/watch?v=NFz4nfoB5dA

Miłej zabawy!!!

Opracowały E. Łukomska i G. Krychowiak

Elżbieta Łukomska