Wiosenne zabawy Środa 20.05.2020

Zanim rozpoczniemy zabawy zapraszamy do ćwiczeń porannych na polepszenie humoru

  1. Ćwiczenia orientacyjno-porządkowe i ożywiające: Marsz i bieg. Dziecko naśladuje bieg za motylem, chwytanie go przy ziemi i w górze.
  2. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych: „Zrywanie kwiatków” Dziecko chodzi po łące i naśladuje zrywanie kwiatów raz prawą, raz lewą ręką.
  3. Ćwiczenia wyprostne „ Wianki” dziecko z zerwanych kwiatów wije wianki/ruchy okrężne dłoni/ i zakłada rodzicowi na głowę /wyciągnięcie rąk wysoko/.
  4. Ćwiczenia równowagi: „Bocian” marsz z wysoko uniesionymi nogami w wysokiej trawie i stanie jednonóż.
  5. Ćwiczenia uspakajające: „Dyzio marzyciel” leżenie na plecach i spokojne oddychanie z unoszeniem i opuszczeniem rąk.

Wiosenne zabawy ze słońcem

Kochani dziś chciałybyśmy zaproponować wam kilka zabaw z rodzicami i rodzeństwem. Niektóre zabawy będą wymagały szybkości inne zręczności, a jeszcze inne myślenia i spostrzegawczości.

Wyścig z niespodzianką

Trzymamy w ręce łyżkę na której znajduje się mała niespodzianka (może być jajko niespodzianka, piłeczka pingpongowa, tenisowa lub cokolwiek co zmieści się na łyżce). Biegniemy po wyznaczonej trasie omijając przeszkody (krzesła, poduszki, stołki itp.) tak aby niespodzianka nie spadła nam z łyżki. Możemy ścigać się z rodzeństwem lub rodzicem na czas. Bezpośrednie wyścigi mogą być niebezpieczne w małych pomieszczeniach.

Co się zmieniło.

Ustawiamy na stole lub podłodze kilka przedmiotów (mogą to być zabawki, kredki, klocki, książeczki). Dziecko na chwilę zamyka oczy, a my chowamy jeden lub dwa przedmioty. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie czego brakuje. Zabawę można utrudnić wybierając przedmioty które niewiele się różnią od siebie np. ustawiamy same kredki, klocki. Możemy też zmieniać położenie przedmiotów (przestawiać, obracać).

Skaczące zajączki.

Wykonujemy skoki po wyznaczonej trasie w worku na śmieci. Możemy to zrobić w formie rywalizacji na czas. Dobrze byłby wykonać te wyścigi na świeżym powietrzu.

O czym mówię.

Zabawę możemy przeprowadzić w każdych warunkach. Rodzic upatruje sobie jakiś przedmiot w otoczeniu i opisuje go dziecku. Dziecko musi wskazać o czym mowa. Potem następuje zamiana ról.

Zajączkowe rymy.

Szukamy z dzieckiem rymów do różnych wyrazów np. skok-smok, korek-worek, las-pas, zajączek-pączek, kot-płot, włosy-kłosy. Rodzic podaje słowo dziecko szuka rymu. Na początku podpowiadamy.

Czarodziejskie lustro.

Zabawa polega na dokładnym odtwarzaniu ruchów drugiej osoby. Rodzic i dziecko stoją naprzeciw siebie. Rodzic wykonuje różne ruchy, które dziecko powtarza. Jakie to będą ruchy zależy od inwencji prowadzącego. Potem następuje zamiana ról.

Życzymy miłej, wspólnej zabawy.

Słuchanie wiersza T. Fiutowskiej „Żabki”

Przed groźnym boćkiem

cztery żabki małe

do stawu skakały.

Pierwsza – hyc!

Druga – hyc!

Trzecia – hyc!

A ta czwarta – nic.

Bociek nad nią stoi,

już otwiera dziób,

a ona do wody chlup!

Ona – myk, ona – bryk,

bociek nie ma nic!

Rozmowa na temat wiersza.

– Dlaczego żabki uciekały przed bocianem?

Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze. Dziecko naśladuje głosy żab – głośno, cicho, w zależności od tego, jak trzyma rękę rodzic. Gdy podniesie ją do góry – dziecko mówi głośno: rege, rege, kum, kum, a gdy ją opuści – mówi cicho.

Zabawa ruchowa Uwaga! Bocian! Dziecko – żabka – skacze po pokoju – łące. Z boku pokoju jest zaznaczony skakankami staw. Niedaleko żabki stoi rodzic – bocian. Na hasło: Uwaga! Bocian! – żabka, skacze, ucieka do stawu. Bocian skacze obunóż za żabką. Jak złapie żabkę koniec zabawy

Słuchanie piosenki Bocian i żabki.

  • Zapraszamy do wysłuchania piosenki i namalowania farbami plakatowymi ilustracji do niej.
Grażyna Krychowiak