Propozycje zajęć na poniedziałek 29.03.2021r. WIELKANOCNE TRADYCJE
Zadanie 1
„Siedem pisanek” – rymowanka A. Olędzkiej. Dziecko na plecach mamy lub taty wykonuje masażyk do tekstu rymowanki. Na zmianę z rodzicami.
Pierwsza pisanka jest cała w kropeczki – rysujemy kropeczki
Druga pisanka w krótkie paseczki – rysujemy paseczki
Na trzeciej pisance same szlaczki – rysujemy szlaczki
Na czwartej pisance wesołe kurczaczki – rysujemy dzioby kurczaków
Na piątej pisance zajączek się śmieje – rysujemy uszy zająca
Na szóstej pisance słonko mocno grzeje – rysujemy słonko
Siódma pisanka ma trójkątów bez liku – rysujemy trójkąty
Ile pisanek jest w moim koszyku? – szczypiemy pod boczki
Zadanie 2
„Niedługo Wielkanoc” – zabawy i ćwiczenia poranne
„Zmień kierunek” – Dziecko maszeruje po obwodzie koła. Na sygnał rodzica np. klaśnięcie, zmienia kierunek marszu.
„Zbieraj jajka” – na dywanie leżą papierowe sylwety jajek. Można użyć gotowych pisanek np. styropianowych. Dziecko porusza się po sali w sposób zaproponowany przez rodzica. Na sygnał „zbieraj jajka” – dziecko podnosi wskazaną rodzica liczbę jajek.
„Chora nóżka” – Dziecko biega po sali przy dźwiękach muzyki. Na hasło „chora nóżka”, dziecko porusza się podskokami na jednej nodze.
Zadanie 3
Ćwiczenie grafomotoryczne, można w domu z pomocą rodzica narysować jajko i w środku szlaczki lub wydrukować gotowe zadanie. Można też jajko narysować w zeszycie ze szlaczkami.
Zadanie 4
„Wielkanoc” – słuchanie wiersza.
Wielkanocny stół już przygotowany. Na nim pisanki i baranek lukrowany.
Mazurki gotowe, stoją w pięknym rzędzie, kiełbasa i żurek na pewno też będzie.
Baba wielkanocna duża i pachnąca i owies zielony, co pędzi do słońca.
W koszyczku święconka i bazie w wazonie w świąteczny bukiet ułożone.
Rozmowa w oparciu o wiersz.
– W jaki sposób ludzie przygotowują się do Wielkanocy?
– Jakie potrawy stoją na wielkanocnym stole?
– Czym ludzie dekorują stół wielkanocny?
– Jaką uroczystość obchodzą tydzień przed Wielkanocą?
– Z czego wykonana jest palma wielkanocna?
– Co to jest Śmigus – dyngus?
Zadanie 5
Wielkanocne jaja – porównywanie różnego rodzaju jajek dekoracyjnych: pisanki, kraszanki, drapanki.
Wielu z nas każde pomalowane jajko nazywa pisanką. W zależności od sposobu barwienia jaj dzielą się one jednak na różne kategorie:
PISANKI – wzorki na skorupce nanosi się dzięki rozgrzanemu woskowi;
KRASZANKI – aby tak ją nazwać należy zanurzyć jajko w zabarwionym płynie. Określenie kraszone znaczy barwienie;
DRAPANKI – po zabarwieniu skorupki wzory nanoszone są za pomocą ostrego narzędzia – wydrapywanie;
OKLEJANKI – jajo oklejane jest kolorowym materiałem np. włóczka. Kiedyś oklejano kwiatami;
NALEPIANKI – na jajo nalepiane są skrawki kolorowego papieru;
AŻURKI –w wydmuszce za pomocą precyzyjnych narzędzi wycina się dziurki tworząc ażurowe wzory.
Zadanie 5
Policz pisanki. Rodzice poproście dziecko, aby policzyło pisanki z takim samym wzorem i podało wam liczbę tych pisanek. Dla chętnych – pisanki można pokolorować.
Drodzy Rodzice!
Dziś dzieci nie wykonują zadań w ćwiczeniach. Do wykonania mają powyższe zadania. Dodatkowo, można zrobić szlaczki w zeszycie. Pamiętajcie podlać naszą zieloną trawkę czyli nasze zboże. Miłej pracy !
You must be logged in to post a comment.