Na przywitanie zapraszamy do zabawy „Ziemia, woda, powietrze”. Dziecko stoi. Na hasło: ziemia – dotyka dłońmi podłogi, woda – chwyta się dłońmi za kolana, powietrze – podnosi ręce do góry, wskazując przestrzeń nad sobą. Rodzic wyjaśnia, że rośliny, tak jak ludzie i zwierzęta, oddychają. Pochłaniają przy tym szkodliwe gazy, a wydzielają tlen, który jest potrzebny do oddychania ludziom i zwierzętom. Jeżeli ziemia, woda i powietrze są zanieczyszczone, to szkodzą nie tylko ludziom, ale zwierzętom i roślinom, które wtedy chorują.
Zabawy z muzyką
1. Słuchanie opowiadania „W krainie muzyki”.
Dawno, dawno temu, a może całkiem niedawno, daleko stąd, a
może całkiem blisko w dużym domu, a może całkiem malutkim
mieszkała dziewczynka i chłopiec.
Ona miała na imię
Małgosia, a on Jaś. Dzieci mieszkały w zaczarowanej krainie –
tak im przynajmniej się wydawało.
W krainie tej wszędzie
rozbrzmiewały dźwięki muzyki, po niebie tańczyły kolorowe
nutki,
a wszystkie domy były zamykane i otwierane przy pomocy
wiolinowych kluczy.
Dorośli w tej krainie całymi dniami grali
na instrumentach i śpiewali, a dzieci całymi dniami słuchały
muzyki i tańczyły.
Wszyscy byli bardzo szczęśliwi.
2. Analiza opowiadania:
- Dlaczego wszystkim mieszkańcom wydawało się, że mieszkają w „zaczarowanej krainie”?
- Jak możemy nazwać tą krainę?
Kto z was chciałby mieszkać w tej krainie i dlaczego? – swobodne wypowiedzi dzieci.
Przenieśmy się na chwilę do przedszkola. Przedszkole to też taka niezwykła muzyczna kraina. Codziennie słychać muzykę i śpiew przedszkolaków. Niektóre z tych piosenek , które za chwile usłyszycie znamy i możemy pobawić się z dziećmi . Zapraszamy. Życzymy wesołej zabawy!!!
Zabawy rytmiczno – ruchowe
- „Gruby
misio”- zabawa muzyczna z rytmicznym pokazywaniem
„Jestem sobie gruby misio,
A na imię to mam Krzysio,
Siedzę sobie, nic nie robię,
Tylko klaszczę, tylko klaszczę sobie tak…”.( dziecko klaszcze)… - Robotnicy – dziecko siedzi na dywanie. Trzyma przed sobą maskotkę. Rodzic wystukuje na pudełku akustycznym niezbyt szybki, regularny rytm, a dziecko sadza swoją maskotkę obok siebie z prawej strony. Po zmianie instrumentu i usłyszeniu np. bębenka dziecko sadza maskotkę obok siebie po lewej stronie.
- Raz dwa
teraz ja – zabawa logorytmiczna
Rodzic wypowiada słowa „raz, dwa teraz ja i pokazuje sekwencję ruchów dodając wybraną onomatopeję. Dziecko powtarza za rodzicem rozpoczynając „Raz, dwa teraz ja..”
Np. brum (uderzenie rękoma o podłogę) trum (uderzenie o kolana) tram (klaśnięcie). - Rock and roll – dziecko stoi nieruchomo. Gdy usłyszy pierwsze dźwięki muzyki zaczyna się poruszać zgodnie z tym, co sugeruje mu muzyka. Gdy rodzic wyłącza muzykę, dziecko znów staje nieruchomo.
- Masaż – zabawa wyciszająca. Rodzic staje za plecami dziecka. Rysuje na plecach dziecka różne kształty. Zadaniem masowanego dziecka jest odgadnąć, co narysował rodzic. Zmiana ról.
- Utrwalenie piosenki „Idzie do nas wiosna”
- Zapraszamy chętne dzieci do wykonania kolorowanek.
- Miłej zabawy.
- Opracowały E. Łukomska G. Krychowiak
You must be logged in to post a comment.