„Spacer na łąkę” 24.04.2020 r.(piątek)

Witamy wszystkich na piątkowych zajęciach. Zaczynamy od rozgrzewki .

Opowieść ruchowa „Spacer na łąkę” – zaproszenie do zabawy przy muzyce.

Jest piękny słoneczny dzień. Słońce mocno grzeje, wieje lekki wiatr. Co robić w taki dzień? Wyciągamy z górnej półki plecak (wspięcie na palce wyciąganie ramion do góry).Zakładamy plecak i wędrujemy na łąkę (spokojny marsz przy muzyce). Na łące nie ma jeszcze ludzi. Rozglądając się dookoła szukamy miejsca dla siebie. O , tam jest! Jest przyjemnie, słońce ogrzewa naszą skórę. Wiatr delikatnie chłodzi rozgrzaną skórę. Obserwujemy płynące na niebie obłoczki, które przesuwają się leniwie. Jest pięknie i kolorowo wokół nas, przyglądamy się kwiatkom, wdychamy ich wspaniałe zapachy(wciąganie powietrz nosem).Wpatrujemy się , czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła . Bawimy się w zabawę naśladowczą  

„Jestem słońcem” – język ciała – ćwiczenie dużych grup mięśniowych- dzieci w pozycji kucznej, głowy schowane, powoli podnoszą się, rozprostowują ręce, nogi, tułów, wyciągają ramiona w górę, przechodzą kilka kroków i znów wracają do pozycji kucznej.


„Motyle i bąki” – zabawa orientacyjno-porządkowa – na dywanie leżą rozłożone kolorowe poduszki (kwiaty) . Dzieci (motyle) biegają po pokoju, na przerwę w muzyce – sfruwają na kwiaty (poduszki ). Potem dzieci są  bąkami poruszają się na dźwięk bębenka, na przerwę w muzyce – sfruwają do uli (na fotel albo kanapę). Dzieci zbierają kwiaty (poduszki)  maszerują z nimi .


„Mrówki budują mrowisko” – zabawa z elementem czworakowania – na dywanie   są rozłożone klocki lego. Dzieci (mrówki) chodzą na czworakach w różnych kierunkach, na klaśnięcie  zbierają klocki, zanoszą na wyznaczone miejsce, wkładają do  np. garnka(mrowisko).Powtarzamy.


 „Bociany” – zabawa z elementem równowagi – dzieci chodzą unosząc wysoko kolana, na dźwięk klaśnięcia  stają na jednaj nodze i rozkładają w bok ręce. Naśladowanie klekotu bocianów.


 „Żaby” – zabawa bieżna z elementem skoku – dzieci biegają w różnych kierunkach, na przerwę w muzyce, skaczą w różnych kierunkach i kumkają.


 „Skrzydło motyla” – zabawa z chustką albo wstążką  – dzieci fruwają jak motyle.

 Ciekawe, która zabawa  była najbardziej atrakcyjna? Co było łatwe ,
a co sprawiało wam trudność?

        Zapraszamy teraz  do kolorowania. Można pomalować kredkami, albo farbami, można też wylepić obrazek plasteliną .Prosimy, aby prace były bardzo kolorowe, bo takie są motylki. Pokolorowanego motylka można wyciąć nożyczkami i przyczepić do okna albo na firankę. 

Teraz   „Zagadki biedronki Agatki”. Dokończcie zdania:

  • Żaby mieszkają w…
  • Dziob bociana jest koloru…
  • Konik polny mieszka na…
  • Biedronki mają ubranko  w ……
  • Stokrotki rosną na….
  • Bocian ma długie …..
  • Żaby są koloru….
  • Bociany polują na ….
  • Na łące rośnie dużo …..
  • Gąsienica przeobraża się w ….

Uspokojenie i wyciszenie przy muzyce poważnej. Leżymy na dywanie i słuchamy muzyki.

Życzymy miłej pracy.

Odpocznijcie przez sobotę i niedzielę. Wybierzcie się na spacer i poszukajcie wiosny. Czekamy na wasze zdjęcia !!!

Opracowały E. Łukomska i G. Krychowiak

Elżbieta Łukomska