![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2021/03/image-11.png?resize=131%2C150&ssl=1)
Zadanie 1
„Przysłowia i powiedzenia” – mama lub tata wyjaśnia dziecku powiedzenia i przysłowia związane z jajkami:
– Kura znosząca złote jajka.
– Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci.
– Od jajka do jabłka.
– Jajko Kolumba.
-Jajko mądrzejsze od kury.
Można odpowiedzi poszukać w Internecie razem z dzieckiem. Przeczytać lub powiedzieć krótkie znaczenie przysłowia lub powiedzenia. Można też zapytać się dziecka, jak rozumie powiedzenie. W ten sposób poszerzamy wiedzę dziecka, wspomagamy rozwój mowy, poprawnego wypowiadania się.
Zadanie 2
„Co leży w koszyczku?” – wyjaśnienie symboliki.
Karta Pracy, cz. 3, s. 68.
Dziecko oglądają ilustrację znajdująca się w karcie pracy, porównują z zawartością koszyczka przygotowanego do święcenia. Rodzic wyjaśnia, że święcenie pokarmów odbywa się w Wielką Sobotę, w kościele. W koszyczku ze święconką jest jajko, chleb, sól, wędlina, ciasto, baranek cukrowy.
Symbolika pokarmów:
– chleb – ciało Chrystusa
– sól – oczyszczenie i prawda
– jajko – odradzające się życie
– ciasto – doskonałość
– wędlina – zdrowie, dostatek
– Baranek – zwycięstwo życia nad śmiercią
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2021/03/koszyczek.jpg?resize=680%2C425&ssl=1)
Na święconkę przygotowuje się koszyk wiklinowy. Wyścieła się go białą serwetką. Ozdabia zielonymi gałązkami bukszpanu, baziami, kwiatami. Są one symbolem zwycięstwa życia nad śmiercią. Pokarmy, które znajdują się w koszyczku będą poświęcone, należy więc zjeść je w czasie świąt. Skorupki jajek oddajemy do zjedzenia kurom, palimy je lub zakopujemy w ziemi. Serwetki i koszyczka, w którym była święconka nie używamy do innych celów.
„Wielkanocne rymy” – zabawa słowna. Dzieci podają słowa związane z Wielkanocą i szukają do nich rymów.
Np. jajeczko – ciasteczko, koszyczek – kamyczek, babka – żabka, żurek – ogórek,
baranek – wianek, zajączek – pączek, mazurek – pagórek
Zadanie 3
Karta Pracy, cz. 3, s. 68.
Rysuj wełnę baranka po śladzie.
Zadanie 4
Znajdź swój kolor – zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa.
Dziecko chodzi po pokoju i na sygnał znajdź kolor np. żółty, podchodzi do przedmiotu i go dotyka. Tak powtarzamy zabawę z kilkoma kolorami. Możemy też co kolor zmieniać sposób poruszania się:
– może skakać jak zajączek
– może chodzić tylko do tyłu
– może czworakować
– może biegać itp.
Zadanie 5
Ćwiczenie grafomotoryczne – pokoloruj według wzoru. Możesz też zrobić kolorowe szlaczki w zeszycie.
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2021/03/image-12.png?resize=609%2C787&ssl=1)
Zadanie 6
„Jajko niespodzianka” – zabawa twórcza.
Dziecko trzyma jajko w dłoniach, może być plastikowe, styropianowe lub pokolorowane z zadania 5 i mówi wymyśloną przez siebie zagadkę. Np. W moim jajko… ukrył się ktoś kto ma cztery łapy, mięciutkie futerko i bardzo lubi pić mleko. Rodzice muszą odgadnąć zagadkę. Później rodzic zamienia się z dzieckiem, wymyśla zagadkę i dziecko odgaduje.
Zadanie 7
Bajeczka ,,Kurka Kokoszka” , źródło pochodzenia Bajkowa Planeta.
Zadanie 8
Kurka – masażyk z tekstem
Rodzic czyta tekst i wykonuje masażyk na plecach dziecka, później zmiana, to dziecko wykonuje masażyk mamie lub tacie, rodzic czyta tylko tekst.
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2021/03/image-13.png?resize=610%2C374&ssl=1)
You must be logged in to post a comment.