Zadanie 1
Zestaw ćwiczeń porannych:
• „Wąską ścieżką” – Rodzic rozkłada skakankę ( sznurek, centymetr), a dziecko musi przejść po niej noga za nogą.
• „Dziecko i pszczoła” – dziecko biega swobodnie po sali i udaje, że zbiera kwiatki. Na odgłos bzyczenia pszczoły ucieka do domku (w wyznaczone miejsce). Gdy pszczoła odleci, wraca do zbierania kwiatów.
•„Tajemnicza książka” – każdy uczestnik zabawy otrzymuje książkę, którą kładzie na głowę. Stara się utrzymać ją w tej pozycji podczas wykonywania kolejnych poleceń rodzica: Obracamy się, Tańczymy, Chodzimy bokiem, Kucamy, Chodzimy do tyłu itp.
Dziecko, któremu książka spadła, powtarza zadanie kilka razy.
Zadanie 2
,,Ulubione’’ – swobodne wypowiedzi dzieci, na temat ulubionych książek.
Budowanie dłuższych wypowiedzi. Rodzic prosi dziecko, by opowiedziało, jakie książki lubi i dlaczego.
Zadanie 3
Książka- wysłuchanie wiersza Anny Kamieńskiej pod tym samym tytułem i rozmowa na temat jego treści.
Książka Anna Kamieńska
Czemu książka stoi niema?
Może o czym mówić nie ma?
Jej literek czarne rządki
smutne jak jesienne grządki.
Czemu taka nudna, pusta,
jakby jej zamknięto usta?
Aż tu nagle, moja miła,
niema książka przemówiła.
Zadanie 4
Do czego nie są książki?- pytania kierowane
Rodzic sugeruje, że skoro dziecko wie, do czego są książki, to teraz niech wskaże, do czego nie są. Dziecko podaje swoje pomysły.
Zadanie 5
Różne zakończenia – zabawa w kończenie zdań. Rodzic odczytuje początek zdania, a dziecko je kończy.
Lubię czytać książki, gdy….
Lubię kiedy moja mama mi czyta, bo …
Najbardziej lubię książki o ……
Moja ulubiona książka to …..
Nie można jeść i pić kiedy się czyta książkę, ponieważ ….
Mój ulubiony bohater książkowy, to ……
Zadanie 6
Zabawy dowolne dzieci. Zachęcanie do korzystania z kącika plastycznego – odrysowywanie różnych kształtów na gazetach i kartkach oraz ich wycinanie.
Zadanie 7
Policz książki i zaznacz właściwą liczbę.
You must be logged in to post a comment.