Muzyka relaksacyjna
Zadanie 1
„Po co nam muzyka?” – burza mózgów, doskonalenie myślenia przyczynowo –skutkowego.
Rodzic włącza fragmenty różnej muzyki (z własnych zasobów), a dziecko decyduje, do czego mogłaby być dobra (np. muzyka relaksacyjna, muzyka elektroniczna, rock&roll).
Zadanie 2
„Namalujmy muzykę!” – malowanie dziesięcioma palcami do muzyki, rozwijanie ekspresji muzycznej i plastycznej .
Rodzic włącza muzykę relaksacyjną i rozkłada na podłodze duży arkusz papieru (co najmniej A3) dla dziecka. Dziecko swobodnie maluje farbami, wykorzystując wszystkie palce i całe dłonie – ilustruje słuchaną muzykę. Dziecko prezentuje swoją prace.
Zadanie 3
Rytm – zabawa matematyczna , utrwalenie aspektu porządkowego liczby.
Rodzic układa na początku dwuelementowy wzór i później trzyelementowy wzór. Zadaniem dziecka jest ułożenie takiego samego wzoru i kontynuowanie go. Rodzic zadaje pytania: Jaki kolor i kształt ma 4 / 8 / 7 element z kolei?
Wzór do zabawy:
Zadanie 4
„Muzyka łagodzi obyczaje” – rozmowa z dziećmi. Rodzic pyta: Co oznacza to powiedzenie? Prosi o podanie przykładów sytuacji.
Zadanie 5
Zabawa paluszkowa przy wierszu „Dwie ręce, dziesięć palców”
Ja dziesięć palców mam (pokazujemy wszystkie palce),
Na pianinie gram (uderzamy palcami o kolana).
Ja dwie ręce mam (pokazujemy dłonie),
Na bębenku gram (uderzamy dłońmi o kolana).
Ja dziesięć palców mam (pokazujemy wszystkie palce),
I na trąbce gram (poruszamy wszystkimi palcami przed ustami).
Ja dwie ręce mam (pokazujemy dłonie),
I zaklaszcze wam (klaszczemy w dłonie).
Zadanie 6
Pokoloruj pierwsze kółko na czerwono, drugie na żółto i trzecie na niebiesko. Zachowaj taki rytm do końca gąsienicy.
Wersja trudniejsza – będą to 4 lub 5 kolorów. Pokoloruj pierwsze kółko na zielono, drugie na pomarańczowo, trzecie na brązowo, czwarte na czerwono i piąte na żółto. Dokończ kolorowanie gąsienicy według zauważonej reguły.
Pokoloruj ślimaka według podanego rytmu.
You must be logged in to post a comment.