Prace w ogrodzie. 14.04.2020r.

Dzień dobry, mam nadzieję, że wszyscy miło i bezpiecznie spędziliści czas świąt. Zaczynamy kolejny tydzień nauki zdalnej. Mam nadzieję, że każdy znajdzie dla siebie jakieś ciekawe pomysły i pobawi się z wspólnie w domu.

Na początek propnuję się troszkę poruszać. „Omijamy grządki” – zabawa polega na omijaniu przeszkód , krote rodzice przygotują.

Następnie zapraszam do wysłuchania piosenki, która wprowadzi nas w dzisiejszy temat dnia.

 

Pytania do tekstu:

  • O kim jest mowa w piosence?
  • Co ma ogrodniczka w koszyczku?
  • Jakie są te nasionka?

Pytania dla chętnych:

  • Co jeszcze ma ogrodniczka?
  • O co dba ogrodniczka? ( wyjaśnienie pojęcia: grządki)
  • Co wyrośnie z nasion i dla kogo?
  • Jaki jest nastrój piosenki?

A co potrzebuje każdy ogrodnik do pracy?

Pokoloruj wybrane narzędzie do pracy ogrodnika.

https://chomikuj.pl/lewandosia/pory+roku/wiosna+i+przedwio*c5*9bnie/ogrodnik+i+jego+narz*c4*99dzia

Po południu zachęcam do zabawy muzyczno- ruchowej przy piosence „Jestem sobie ogrodniczka”  dla całej rodziny. Dziecko z rodzicami swobodnie tańczy do piosenki. Podczas przerwy w muzyce uczestnicy  zatrzymują się i naśladują ruchy jakie wykonujemy podczas pracy w ogrodzie ( np. grabienie, kopanie, podlewanie, sadzenie kwiatków itp.) 

„Ptaszki” – ćwiczenia ortofoniczne, naśladowane głosów ptaków.

Zachęcam do relaksu: proszę się wygodnie położyć z dzieckiem, zamknąć oczy i tyle i ile macie ochotę i czasu poleżcie przytuleni (pogłaskajcie po główce, pleckach swoje dziecko). Można tą propozycję wykożystać przed snem.

Dziękuję za Wasze zdjęcia!

Miłej zabawy!

Małgorzata Jarząbek