Na początek proponuję zabawę ruchową „Zwierzątka”
Poruszaj się i wydawaj odgłosy, jak następujące zwierzęta:
KOŃ
![](https://i0.wp.com/cloud1f.edupage.org/cloud/qRBk9kuTURBXy9mMGZmNDA1Zi1hZjY2LTQ0MDYtYjg0Ni1jZjQyN2M1N2MyNzcuanBlZ5GVAs0DBwDDw4GhMAE%282%29.jpg?resize=306%2C202&ssl=1)
KROWA
![](https://i0.wp.com/cloud6f.edupage.org/cloud/pobrany_plik%282%29.jpg?ssl=1)
KURY
![](https://i0.wp.com/cloud2f.edupage.org/cloud/pobrany_plik_%281%29%282%29.jpg?ssl=1)
ŚWINIA
![](https://i0.wp.com/cloud2f.edupage.org/cloud/Swinia%282%29.jpg?ssl=1)
KACZKI
![](https://i0.wp.com/cloud6f.edupage.org/cloud/475090bc861efcd687551c4a48269032-hodowla-kaczek-male%281%29.jpg?resize=303%2C202&ssl=1)
Zachęcam Państwa do przeczytania dziecku wiersza
„Rozmowy zwierząt” Anny Surowiec.
W gospodarstwie już od rana rzecz się dzieje niesłychana. Obudziły się zwierzęta i dyskusja rozpoczęta. Kukuryku! Kukuryku! Kto tak pieje przy kurniku? A to kogut: kukuryku! Woła kury do kurnika. Ko, ko, ko, ko, ko, ko, a to kto? To jest kura – złotopióra. Grzebie w ziemi pazurkami szuka miejsca z robaczkami. Kwi, kwi, kwi, kwiczy świnka, co różowy ryjek ma, kwi, kwi, kwi, cha, cha, cha. Kto tak czysty jest jak ja? Na to kaczka kwacze tak: kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwak idź do rzeki umyj ryjek będziesz ładna tak, tak, tak. Usłyszała to też krowa, zaryczała: muuu, muuu, muuu. Słuszne rady dajesz tu, wiec się umyj świnko już. Konik zarżał i ha, ha, ha. Tak skończyła się historia ta.
Porozmawiaj z dzieckiem na temat wiersza. Utrwalajcie nazwy zwierząt wiejskich.
Teraz zapraszam Was do zabawy matematycznej „Zagroda wiejska”. Jeżeli macie zabawki -zwierzątka (figurki, klocki duplo, maskotki, obrazki) to proszę przygotujcie je.
Rozkładamy przed dzieckiem dywanik (podkładka na stół) , pośrodku stoi pojemnik z nakrętkami (lub guzikami, fasolą, klockami lego).
Dziecko jest rolnikiem i ma nakarmić zwierzątka:
Rodzic – koniki mówi: „I-ha,ha jestem głodny daj mi proszę 3 kostki cukru.” Dziecko daje i wspólnie sprawdzacie czy się nie pomylił.
Rodzic-świnka mówi: „Hrum, hrum, jestem głodna daj mi proszę 5 ziemniaków”. Dziecko daje i wspólnie sprawdzacie czy się nie pomylił. Tak postępujemy z każdym zwierzątkiem. Zobaczcie jak przelicza Wasze dziecko. Czy ma z tym problem? Jeżeli tak dajcie mi znać.
Druga zabawa ze zwierzątkami to: mniej, więcej, tyle samo. Dwa wybrane zwierzątka dostają jedzonko (nasze liczmany). Zadaniem dziecka jest wskazanie: Kto zjadł więcej? lub dokończenie zdania Koń zjadł…..(mniej, więcej, tyle samo).
Po południu zachęcam do zabawy ” Gdzie jest kaczuszka?” – zabawa dydaktyczna, którą my znamy jako ciepło- zimno. Dziecko zamyka oczy, w tym czasie zostaje schowana zabawka. Zadaniem dziecka jest odnalezienie i określenie położenia.
Dziękuję za Waszą aktywność: fantastycznie ogląda się zdjęcia, filmiki, eksperymenty, które wspólnie mimo wielu codziennych czynności wykonujecie! Jesteście Rodzicami na MEDAL. Bardzo sobie i Wam życzę, abyśmy szybko w zdrowiu spotkali się w placówce.
Pozdrawiam
You must be logged in to post a comment.