Liczymy zwierzęta. 01.04.2020r.

Na początek proponuję zabawę ruchową „Zwierzątka”

Poruszaj się i wydawaj odgłosy, jak następujące zwierzęta:

KOŃ

KROWA

KURY

ŚWINIA

KACZKI

Zachęcam Państwa do przeczytania dziecku wiersza

„Rozmowy zwierząt” Anny Surowiec.

W gospodarstwie już od rana rzecz się dzieje niesłychana. Obudziły się zwierzęta i dyskusja rozpoczęta. Kukuryku! Kukuryku! Kto tak pieje przy kurniku? A to kogut: kukuryku! Woła kury do kurnika. Ko, ko, ko, ko, ko, ko, a to kto? To jest kura – złotopióra. Grzebie w ziemi pazurkami szuka miejsca z robaczkami. Kwi, kwi, kwi, kwiczy świnka, co różowy ryjek ma, kwi, kwi, kwi, cha, cha, cha. Kto tak czysty jest jak ja? Na to kaczka kwacze tak: kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwak idź do rzeki umyj ryjek będziesz ładna tak, tak, tak. Usłyszała to też krowa, zaryczała: muuu, muuu, muuu. Słuszne rady dajesz tu, wiec się umyj świnko już. Konik zarżał i ha, ha, ha. Tak skończyła się historia ta.

Porozmawiaj z dzieckiem na temat wiersza. Utrwalajcie nazwy zwierząt wiejskich.

Teraz zapraszam Was do zabawy matematycznej „Zagroda wiejska”. Jeżeli macie zabawki -zwierzątka (figurki, klocki duplo, maskotki, obrazki) to proszę przygotujcie je.

Rozkładamy przed dzieckiem dywanik (podkładka na stół) , pośrodku stoi pojemnik z nakrętkami (lub guzikami, fasolą, klockami lego).

Dziecko jest rolnikiem i ma nakarmić zwierzątka:

Rodzic – koniki mówi: „I-ha,ha jestem głodny daj mi proszę 3 kostki cukru.” Dziecko daje i wspólnie sprawdzacie czy się nie pomylił.

Rodzic-świnka mówi: „Hrum, hrum, jestem głodna daj mi proszę 5 ziemniaków”. Dziecko daje i wspólnie sprawdzacie czy się nie pomylił. Tak postępujemy z każdym zwierzątkiem. Zobaczcie jak przelicza Wasze dziecko. Czy ma z tym problem? Jeżeli tak dajcie mi znać.

Druga zabawa ze zwierzątkami to: mniej, więcej, tyle samo. Dwa wybrane zwierzątka dostają jedzonko (nasze liczmany). Zadaniem dziecka jest wskazanie: Kto zjadł więcej? lub dokończenie zdania Koń zjadł…..(mniej, więcej, tyle samo).

Po południu zachęcam do zabawy ” Gdzie jest kaczuszka?” – zabawa dydaktyczna, którą my znamy jako ciepło- zimno. Dziecko zamyka oczy, w tym czasie zostaje schowana zabawka. Zadaniem dziecka jest odnalezienie i określenie położenia.

Dziękuję za Waszą aktywność: fantastycznie ogląda się zdjęcia, filmiki, eksperymenty, które wspólnie mimo wielu codziennych czynności wykonujecie! Jesteście Rodzicami na MEDAL. Bardzo sobie i Wam życzę, abyśmy szybko w zdrowiu spotkali się w placówce.

Pozdrawiam

Małgorzata Jarząbek