Kolorowy świat. 22.04.2020r.

Dzień dobry Słoneczka!

Dzisiejszy dzień zacznijmy od zabawy ruchowej ,,PAPIEROWE KULE”. Potrzebne są tylko stare gazety lub kartki:)

  • ZGNIEĆ KAWAŁKI PAPIERU LUB GAZETY TAK ABY POWSTAŁY KULKI.
  • Z POWSTAŁYCH KULEK UŁÓŻ ŚCIEŻKĘ, KTÓRĄ DOJDZIESZ DO LASU.
  • PRZEJDŹ PO ŚCIEŻCE  STOPA ZA STOPĄ .
  • POWTÓRZ SWÓJ ,,SPACER” KILKA RAZY.

Teraz zachęcam Was do powtórzenia: dni tygodnia, pór roku. Proszę powiedźcie jaką mamy porę roku? A jaki kolor lubi wiosna i dlaczego?

Zachęcam do przygotowania z żółtego papieru figur (koło, trójkąty) i wykonanie „Słoneczka” – tworzenie słońca z figur geometrycznych. Ważne: dziecko samodzielnie podejmuje próby ułożenia! Jeżeli pomimo chęci nie udaję się wtedy dopiero pomagamy:)

 „ Kolorowe chmury”  – zabawa muzyczna

Deszczyk pada- dzieci pokazują paluszkami spadający deszcz, wieje wiatr- machają wyprostowanymi rączkami do góry, błyskawica- dłonie zamykamy, otwieramy, grzmot- klaśnięcia.

https://www.youtube.com/watch?v=L3QdGJA7T4A

Teraz proponuję posłuchać wiersza „Śmieciu precz”   Stanisław Karaszewski

Gdy rano słońce świeci,
wybiegają na dwór dzieci.
Miotły, szczotki idą w ruch,
bo dokoła wielki brud.
Śmieciu precz, brudzie precz!
Ład, porządek dobra rzecz!
Tu papierek od cukierka.
Tam po soku jest butelka.
Ówdzie puszka po napoju.
I pudełko może twoje.
Żyć nie można w bałaganie.
Więc się bierzmy za sprzątanie.
Zmykaj śmieciu do śmietnika.
Bałaganie, brudzie znikaj!

A teraz pytanie dla Was: Gdzie wolelibyście się bawić?

Po południu zapraszam na masażyk:

Krecik – zabawa z tekstem Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak (masażyk). Krecik norki kopie, – lekko drapiemy paluszkami w różnych miejscach na plecach dziecka, nie wiadomo gdzie. – lekko uciskamy paluszkami różne punkty na plecach, Może tu się schował – łaskoczemy dziecko w wybranym miejscu na plecach, – czy ktoś z was to wie? Krecik norki kopie, – lekko drapiemy paluszkami w różnych miejscach na brzuszku dziecka, nie wiadomo gdzie. – lekko uciskamy paluszkami różne punkty na brzuszku dziecka, Może tu się schował – łaskoczemy dziecko w wybranym miejscu na brzuszku, – czy ktoś z was to wie? Krecik norki kopie, – lekko drapiemy paluszkami w różnych miejscach na główce i szyjce dziecka, nie wiadomo gdzie. – lekko uciskamy paluszkami różne punkty na główce i szyjce dziecka, Może tu się schował – łaskoczemy dziecko w wybranym miejscu na główce i szyjce dziecka, – czy ktoś z was to wie?

Zachęcam do zabawy ruchowej: „Smutne drzewko i wesołe drzewko.

Dziecko porusza się po pokoju przy dźwiękach muzyki. Podczas przerwy w muzyce wciela się w rolę drzewka, któremu ktoś połamał gałązki, pokazuje miną, postawą ciała jak czuje się to drzewko. Potem znowu porusza się przy dźwiękach muzyki. Podczas przerwy w grze dziecko pokazuje jak czuje się drzewko, o które dba ogrodnik, które ma wszystkie gałązki radośnie sobie rośnie.

Wesoły i smutny motyl” – zabawa ruchowo – naśladowcza. Analogicznie do poprzedniej.

Proponuję po obiadku troszkę policzyć: „Więcej, mniej, tyle samo” – zabawa matematyczna. Przygotujmy dziecku liczmany (np. nakrętki, fasolki, guziki). Rodzic kładzie przed sobą liczmany wspólnie przeliczając ich ilość z dzieckiem. Następnie mówi, co dziecko ma wykonać: – Połóż przed sobą tyle samo liczmanów. – Połóż przed sobą mniej liczmanów. – Połóżcie przed sobą więcej liczmanów. Napiszcie w komentarzach kto sobie poradził z tak trudnym zadaniem.

Pozdrawiam Was serdecznie!

Dziękuję za zdjęcia! Oliwka pięknie wczoraj pracowała! Gratulację!

Małgorzata Jarząbek