Gimnastyka poranna
„Rodzaje książek” – wprowadzenie klasyfikacji książek ze względu na rodzaj.
Prosimy spójrzcie na obrazki.
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/05/95206146_242087217028467_8050730065354293248_n.jpg?resize=678%2C960&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/05/95249033_854965318339048_8897285818956120064_n.jpg?resize=678%2C960&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/05/95328583_1315385228851660_6765527579530100736_n.jpg?resize=678%2C960&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/05/95569669_266136617759042_4423628014923808768_n.jpg?resize=678%2C960&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/05/wiersze-dla-dzieci-w-iext43254024.jpg?resize=264%2C350&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/05/interaktywny-atlas-swiata-w-iext40650005.jpg?resize=350%2C293&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/05/55792301144KS.jpg?resize=450%2C450&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/05/9d-pierwsza-ksiazka-mojego-d.jpg?resize=820%2C1024&ssl=1)
Następnie prosimy o porozkładanie na podłodze różnych książek np. książki kucharskie, atlasy, albumy, przewodniki, słowniki, książki dla dzieci z obrazkami, bez obrazków, wiersze, proza) – dziecko wybiera kolejno książki i opowiada o czym mogą być.
KSIĄŻKA- Jak to jest zrobione. Prosimy o obejrzenie filmu, przedstawiającego produkcję książek.
Quiz” – rozpoznawanie zdań prawdziwych i fałszywych, doskonalenie logicznego myślenia. R. czyta zdania na temat budowy książek, a dziecko odpowiada TAK/NIE w zależności od tego czy są to zdania prawdziwe, czy fałszywe.
Przykładowe zdania: – Okładka to zewnętrzna część książki. – Autor to osoba, która napisała książkę. – Każda książka ma 5 stron. – Spis treści to miejsce, gdzie jest umieszczone nazwisko autora. – Ilustracja to rysunek w książce. – Ilustracje zawsze muszą być kolorowe. – Grzbiet książki to inna nazwa pierwszej strony. – Spis treści pozwala zobaczyć, co zawiera książka i na których stronach. – Okładka jest w środku książki.
„Dlaczego lubimy książki?” – zachęcanie dziecka do wypowiedzi na temat zalet książki, np.: Dzięki książkom poznajemy ciekawe historie i postaci. Uczymy się nowych słów. Uczymy się wyrażać myśli i rozumieć innych.
Moja książka– dziecko wybiera z domowej biblioteczki swoją ulubioną książkę i opowiada o niej – rozwijanie myślania, wyobraźni, budowania zdań gramatycznie poprawnych.
Z KSIĄŻKĄ NA GŁOWIE
Jest to nic innego jak wyścigi z rodzicem z książką na głowie. Oczywiście książkę najlepiej zastąpić starymi zeszytami, bo podczas zabawy niejednokrotnie spadną z głowy. Dlatego w tym przypadku bezpieczniej będzie użyć starych zeszytów…
Posłuchajcie piosenki „O Książeczce”
„Ilustracja” – praca plastyczna w dowolnej technice. Dzieci tworzą ilustrację do swojej książki z wykorzystaniem dowolnej techniki, np. farb, pasteli, kredek, mazaków, wyklejanek.
Zakładka do książki– praca plastyczno-techniczna
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/05/unnamed-1.jpg?resize=512%2C384&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/05/czarna-owieczka2.jpg?resize=1024%2C678&ssl=1)
Ćwiczenia:)
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/05/95601970_1516523111850853_1407222558243160064_n.jpg?resize=720%2C504&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/05/95846310_777824399290758_8498903756593692672_n.jpg?resize=678%2C960&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/05/95974584_265747567890086_2532524717307330560_n.jpg?resize=720%2C505&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/05/pol_pl_Kolorowy-start-5-i-6-latki-Przygotowanie-do-nauki-czytania-pisania-liczenia-10934_5.png?resize=422%2C600&ssl=1)
opracowały: Małgorzata Mrówczyńska, Magdalena Mielczarek
You must be logged in to post a comment.