Witamy serdecznie wszystkie Rybki, zapraszamy Was na zajęcia poranne. Dzisiejsze zajęcia są bardzo ciekawe, ponieważ dowiecie się jak powstaje chleb, ale na początek troszkę ćwiczeń.
Zabawa orientacyjno- porządkowa „Wiatraczki”
Bieg w różnych kierunkach w tempie podanym przez rodzica na instrumencie perkusyjnym (można wykorzystać garnki)
Na sygnał- mocne uderzenie w instrument, dziecko zatrzymuje się i wykonuje okrężne ruchy ramionami- skrzydła wiatraka.
Zabawa z elementem podskoku „Skacząca piłka„
Podskoki obunóż w swobodnym tempie.
Zabawa z elementem czworakowania
„Piesek idzie na spacer”
Czworakowanie w różnych kierunkach.
Piesek prosi o kość- przysiad, ręce w skurczu pionowym, wydawanie dźwięków
naśladujących popiskiwanie pieska.
Ćwiczenie uspokajające
Marsz w tempie podanym przez rodzica na instrumencie perkusyjnym.
Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmiku pt. „Od ziarenka do bochenka”
Po obejrzeniu filmiku rodzic zadaje dziecku pytania: O czym był filmik? Co robili ludzie, występujący w filmie? Skąd się bierze chleb? Z czego wytwarza się pieczywo?
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/04/unnamed-3.jpg?resize=500%2C396&ssl=1)
Prosimy o ponumerowanie etapów wytwarzania chleba od najwcześniejszego (1 kropka) do najpóźniejszego (6 kropek)
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/04/ok.jpg?resize=396%2C302&ssl=1)
Zapraszamy do wysłuchania opowiadania pt. „Wiosna na wsi” Wiosna na wsi Dominika Niemiec Dziadek Stasia mieszka na wsi. Dziś jest sobota, Staś nie ma w szkole lekcji i postanowił z rodzicami odwiedzić dziadka. Wyjechali z miasta skoro świt. Staś obserwował przez okno samochodu uciekające bloki i domy. Już po chwili nie było widać kominów fabryk i wysokich wieżowców, które dumnie pięły się w miejskiej dżungli. Z nosem w szybie Staś podziwiał zmieniający się krajobraz. Najpierw przejeżdżali przez miasta i miasteczka, które były coraz mniejsze i w których nie było już wieżowców, a jedynie małe domki przycupnięte przy uliczkach niczym kury na grzędach. Między kolejnymi miasteczkami rozciągały się połacie lasów i pól, nad którymi krążyły ptaki. Wiosna dawała o sobie znać, gdyż wszystko zieleniło się wkoło jak szalone. Po kilku godzinach Staś z rodzicami dotarł na miejsce. Dziadek przywitał wszystkich z wielkim entuzjazmem. Wyściskał mamę, tatę i wnuczka. Staś wskoczył dziadkowi na barana. – Hura! Dziadku, jak tu pięknie, zupełnie inaczej niż mieście. – O tak, zupełnie inaczej – potwierdził dziadek. – Mam tu dużo pracy, muszę zasiać warzywa w całym ogrodzie. Może mi pomożesz, zuchu? – O, to my pójdziemy do domu i ugotujemy z tatą obiad. Będzie na was czekał, gdy wrócicie
z ogrodu – zapowiedziała mama. Tata z mamą znikli za drzwiami dziadkowego domu, a Staś z dziadkiem ruszyli w kierunku ogrodu. Do obsiania były spory kawałek terenu przy szklarniach i po sześć długich grządek znajdujących się we wnętrzu każdej z trzech szklarni. Staś z dziadkiem zabrali się do roboty. Do grządek wpadały ziarenka, z których miały wyrosnąć dorodne pomidory, marchewki, ogórki, pietruszki, sałaty, dynie i kabaczki. Dziadek kierował pracą Stasia i pomagał przykrywać mu ziarenka ziemią. – Teraz trzeba to wszystko dobrze podlać – zarządził. Staś już trzymał w ręku ogrodowego węża. – Widzę, że doskonale wiesz, co potrzebne jest roślinom do wzrostu – z uśmiechem powiedział dziadek. Wszystkie grządki zostały dokładnie podlane i dziadek ze Stasiem mogli udać się do domu. – Umyjcie szybko ręce, podaję obiad! – krzyknęła mama z kuchni, słysząc wchodzących do domu Stasia z dziadkiem. Wszyscy zjedli obiad ze smakiem. Nie wiadomo, komu bardziej smakowały przygotowane przez mamę pierogi: czy dziadkowi, który dawno już ich nie jadł, czy też Stasiowi, który porządnie zgłodniał podczas prac w ogrodzie i pałaszował już drugą dokładkę obiadu.
– Cieszymy się z mamą, że obiad wam tak smakuje. Uważaj, Stasiu, bo zaraz zjesz widelec razem z pierogiem – śmiejąc się, powiedział tata. – Dobrze, że ma apetyt – powiedział dziadek, głaszcząc wnuczka po głowie. – Jestem wam bardzo wdzięczny za to, że mnie odwiedziliście. To był pyszny obiad. A bez twojej pomocy, Stasiu, obsiewanie ogrodu zabrałoby mi dużo więcej czasu. Przydałby mi się taki pomocnik na co dzień. Nie dość, że szybko pracuje, to jeszcze sam wie, co i kiedy trzeba zrobić. Staś poczuł się naprawdę doceniony. Teraz już nie tylko czuł, ale i wiedział, że dziadek dostrzegł jego wysiłek i zaangażowanie. A i mama z tatą siedzieli przy stole uśmiechnięci. – Nareszcie ktoś docenił, to że gotuję – powiedziała mama. – Oj, przecież zawsze to doceniamy – odrzekł tata, dając mamie buziaka w policzek. – No właśnie. Przecież zawsze wszystko znika z naszych talerzy, a skoro tak, to znaczy, że wszystko nam smakuje. – Jednym słowem, czuj się zawsze doceniona, córeczko! – skwitował dziadek.
Rodzic prosi, aby dziecko spróbowało opowiedzieć treść opowiadania (z pomocą rodzica). R. pyta jakie emocje towarzyszyły bohaterom opowiadania.
„Uczucie docenienia” – dyskusja. R. rozmawia z dzieckiem, zadaje pytania: Co to znaczy „czuć się docenionym”? Czy jest to przyjemne uczucie? Za co można kogoś docenić? Czy Ty czułeś się kiedyś doceniony? W jakiej to było sytuacji? Jak można komuś okazać, że się go docenia?
„Czuję się doceniony” – rysowanie na zadany temat. Dziecko otrzymuje kartkę i kredki. R. prosi, aby narysowało sytuację, w której czuło się docenione. Następnie dziecko opowiada o sytuacji, która im się przydarzyła.
Zajęcia kulinarne
Prosimy o przygotowanie wspólnie z dzieckiem pysznej, zdrowej, śmiesznej kanapki. Czekamy na pomysły dzieci 🙂
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/04/istockphoto-516681398-1024x1024-1.jpg?resize=1024%2C682&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/04/śmieszna-kanapka-dla-dziecka-37270049.jpg?resize=1024%2C751&ssl=1)
i jeszcze……kolorowanki dla chętnych 🙂
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/04/istockphoto-545466776-1024x1024-1.jpg?resize=816%2C1024&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/04/kk.jpg?resize=466%2C512&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/www.dziesiatka.swi.pl/wp-content/uploads/2020/04/hh.jpg?resize=512%2C369&ssl=1)
Bardzo dziękujemy za udział w zajęciach. Zapraszamy na zajęcia popołudniowe.
Opracowały: Małgorzata Mrówczyńska, Magdalena Mielczarek
You must be logged in to post a comment.