Śmieci- zajęcia poranne :) 22.04

Witamy wszystkich na zajęciach porannych. Na początek chciałybyśmy zaproponować  trochę ćwiczeń gimnastycznych, to bardzo zdrowe! 😉

„Wiatraczki”– R. stoi przed dzieckiem, które powtarza jego kolejne ruchy. R. wykonuje obrót przez prawe ramię o 360 stopni, potem przez lewe ramię o 180 stopni itd.

„Duży-mały”– dziecko maszeruje po pokoju, R. gra na tamburynie (można wykorzystać np. garnek). Gdy muzyka ucichnie dziecko, wykonuje przysiad. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Czym jest natura? – swobodna wypowiedz dziecka, wyjaśnienie pojęcia

Natura- przyroda, wszystko co nas otacza. Natura to zielone drzewa, morza, oceany, kwiaty, owoce, warzywa, zwierzęta, człowiek. Wszystko to co stworzyła przyroda.

„Natura czy człowiek?”– R. wysypuje na środek pokoju różne przedmioty. Dziecko przygląda się przedmiotom. Następnie kładzie przedmioty przy rysunkach drzewa (przedmiot stworzony przez naturę) lub narzędzi (wytwór człowieka). Za każdym razem wspólnie z R. zastanawia się, czy zadanie zostało wykonane poprawnie.

drzewo- kładziemy przedmioty stworzone przez naturę
wytwór człowieka- kładziemy przedmioty stworzone przez człowieka

Przykładowe przedmioty: Wytwory człowieka: reklamówka, piłka, książka, kredka, długopis, kartka, papierek po cukierku, łyżka, ścierka, gąbka, skarpetka, śruba, samochód zabawka, lalka, miś, puszka, butelka Przedmioty naturalne: liście, gałązki, źdźbło trawy, cebulka, jabłko, kwiat, kora, słoma, siano, burak, ziemniak, kamień, orzech, bursztyn, muszelka, pióro.

„Taki świat”– rozmowa na temat świata dookoła i zanieczyszczenia środowiska. R. zadaje dziecku pytania: Czy podoba Ci się  świat, w którym żyjesz? Co chciałbyś/chciałabyś w nim zmienić? Co w tym celu trzeba zrobić?

„Jak człowiek zmienił świat?” – praca plastyczna. Dziecko otrzymuje kartkę oraz dowolne materiały plastyczne (farby, pastele, kredki, flamastry i inne). Kartkę przedzielają pionową kreską na pół. Po lewej stronie rysuje środowisko naturalne, a po prawej – zmienione przez człowieka. Po skończeniu dziecko opowiada o swojej pracy.

Praca z obrazkami – prosimy spojrzeć na obrazki, co one przedstawiają?

Obrazki przedstawiają, to w jaki sposób możemy zadbać o nasza planetę (segregujemy odpady).

Recykling- wyjaśnienie pojęcia

Metoda ochrony środowiska naturalnego. Jej celem jest ograniczenie zmniejszenie ilości odpadów (śmieci).

Segregacja śmieci– gdzie jakie odpady wyrzucamy? – praca z obrazkiem

do niebieskiego kosza- wrzucamy makulaturę, do zielonego- szkło, do żółtego- plastik, do czarnego-odpady mieszane

Ćwiczenia utrwalające wiadomości:

Prosimy o wysłuchanie piosenki

Po wysłuchaniu piosenki, pytamy dziecko o czym śpiewała dziewczynka? ( swobodne wypowiedzi dziecka, rozwijanie mowy, kojarzenia faktów, zapamiętywania).

Praca plastyczna-kwiatki

Do wykonania pracy potrzebujemy rolki po papierze toaletowym, kolorowych kartek, nożyczek, kleju. Rolkę owijamy zielona kartka, przyklejamy; rysujemy i doklejamy listki. Następnie odrysowujemy rczkę dziecka, dziecko ja wycina. Dziecko przykleja raczkę z tyłu podstawy i mamy piękne kwiatki 🙂

Zapraszamy również na zajęcia popołudniowe:)

opracowały: Małgorzata Mrówczyńska, Magdalena Mielczarek

Małgorzata Mrówczyńska