Temat: „Co jest cięższe, co jest lżejsze?”
Witajcie Poziomki i Rodzice!
Przygotujcie: 3 klocki drewniane, misia, jabłko, banana, ołówek, gumkę, piłkę itp., karty pracy cz 4.
Propozycje zabaw i zadań:
1.Co jest cięższe, co jest lżejsze? .
*Rozwiąż zagadkę:
Bardzo jest dokładna, stoi sobie w sklepie. A co ile waży, pokaże najlepiej (waga).
*Odpowiedz na pytania: – Gdzie używane są wagi? – W jakim celu używamy wagi? *Zabawa pt.: „Czy mam wagę w rękach?”
– Zważ w rękach pary przedmiotów: jabłko i banan, 3 drewniane klocki i miś, ołówek i gumka, piłka i miś itp.
*Odpowiedz: – Co jest cięższe, co jest lżejsze? (to co jest cięższe ręka idzie w dół, co jest lżejsze ręka idzie do góry). Jak myślisz? – Czy zawsze to, co jest większe jest cięższe? Od czego to zależy? (Ciężar przedmiotu zależy od materiału, z którego jest wykonany). – Spróbuj odnaleźć takie przedmioty, które ważą tyle samo (zważ je w rekach) – Sprawdź swoją wagę przy pomocy wagi łazienkowej.
2.Zabawa ruchowa pt.: „Jestem wagą”
Ramiona wyciągnij w bok – (jesteś waga szalkowa), w lewej szalce jest wiekszy ciężar – opuść lewe ramię; w prawej jest mniejszy ciężar – unieś ramię w górę. Powtórz zabawę kilka razy.
3.Wypełnij karty pracy cz s 55. Pokoloruj w każdej parze cięższy przedmiot. Dokończ rysowanie wag wg wzoru.
3.Wysłuchaj wiersza E.M. Skórek pt.:” Nazwy miesiecy”. W miejscach oznaczonych * powtarzaj za rodzicem – na jednym wydechu – nazwy miesięcy.
Jakie miesiące w roku mamy? Czy wszystkie nazwy miesięcy znamy? Komu nie sprawi trudu zadanie, niech rozpoczyna ich wyliczanie. Powietrza dużo buzia nabiera i na wydechu nazwy wymienia: – styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień * Jeśli za trudne było zadanie, ćwicz dalej z nami to wyliczanie: styczeń,luty, marzec…….* styczeń, luty, marzec……*
POWODZENIA!!!! DO JUTRA!!!
E.Pyzik