Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

  • zapoznanie z wyglądem własnej sali i imionami dzieci;
  • poznanie zwrotów grzecznościowych i wdrażanie do ich stosowania;
  • zachęcanie do samodzielnego korzystania z toalety oraz mycia i wycierania rąk;
  • nawiązywanie bliskiego kontaktu z nauczycielem;
  • kształcenie umiejętności bezpiecznego korzystania z zabawek, wyrabianie nawyku odkładania zabawek na swoje miejsce;
  • zdobywanie nowych  doświadczeń plastycznych;
  • rozwijanie umiejętności wokalnych;
  • rozwijanie pamięci i uwagi podczas nauki wiersza na pamięć;
  • wdrażanie do wyraźnej, zrozumiałej wypowiedzi;
  • zachęcanie do obserwowania liści i dostrzegania różnic w ich kształcie, barwie, próby klasyfikowania ze względu na jedną cechę wspólną np. kolor liści;
  • eksperymentowanie materiałem przyrodniczym, porównywanie liści drzew liściastych i liści drzew iglastych;
Barbara Michniewicz