Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne :
- zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy,
- wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dzieci poprzez poznawanie nowych pomieszczeń w szkole,
- dostrzeganie podobieństw między dziećmi a ich rodzicami,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- poznawanie ważniejszych regionów Polski,
- rozwijanie sprawności manualnych,
- umuzykalnianie dzieci, utrwalanie pojęć: przygrywka, zwrotka, refren,
- poznawanie narządów zmysłów oraz utrwalanie nazw części ciała,
- poznawanie różnych stanów emocjonalnych
- rozwijanie mowy, kreatywności i orientacji przestrzennej,
- dekodowanie obrazków – tworzenie kontraktu grupowego, przygotowanie do nauki czytania,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- utrwalanie zasad ruchu drogowego oraz znaków drogowych
- zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym – parkiem,
- poznawanie oznak nowej pory roku – jesieni,
- rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i liczebników porządkowych w zakresie sześciu.
Piosenka „Dziękuję, proszę, przepraszam”
Każdy zna te słowa, słowa bardzo piękne,
Słowa dzięki którym żyje się przyjemniej.
Ref. Dziękuję, proszę , przepraszam
Czarodziejskie słów trzy,
Mówię je bardzo często i mówisz je ty.
Uczę brata, siostrę jak się zachowywać, jak ładnie poprosić,
Kiedy podziękować.
Ref. Dziękuję, proszę , przepraszam
Czarodziejskie słów trzy,
Mówię je bardzo często i mówisz je ty.
Kiedy przez przypadek kogoś obrazimy,
To go zawsze grzecznie pięknie przeprosimy.
Ref. Dziękuję, proszę , przepraszam
Czarodziejskie słów trzy,
Mówię je bardzo często i mówisz je ty.
Wiersz „Jesienny las”Autor Ewa Jania
Jak ten las wyglądać będzie
kolorowe liście wszędzie
dużo drzew iglastych też.
W liściach mały ,słodki jeż.
I kasztany i żołędzie,
Kolorowe liście wszędzie
I na szyszki przyjdzie czas,
Zamknij oczy pachnie las.
Grzybki rude i brązowe,
Wszędzie liście kolorowe.
Zamknij oczy, a poczujesz.
Może las ten namalujesz?
You must be logged in to post a comment.