Witamy wszystkie „Muchomorki” i zapraszamy do dzisiejszych zabaw.
- Ćwiczenia poranne
- Ćwiczenia orientacyjno – porządkowe: Pająk i muchy. Rodzic objaśnia, że pająk poluje tylko na żywe muchy. Dzieci biegają z brzęczeniem, bzykaniem w różnych kierunkach, na hasło: „ Pająk idzie! „- Zastygają momentalnie w bezruchu. Pająk wychodzi na łowy ( jest nim początkowo Rodzic), obserwuje bacznie, obchodzi muchy, a jeśli któraś drgnie, zabiera ją do swojej sieci ( na chwilę odsuwa dziecko od zabawy).
- Ćwiczenia głowy i szyi: Potakiwanie i przeczenie. Siad skrzyżny. Wolne skręty głowy w lewo i w prawo – dzieci wymawiają „ nie, nie, nie”, wolne skłony głowy w przód i w tył – dzieci wymawiają „ tak, tak, tak”.
- Ćwiczenia stóp: Dzieci ćwiczą bez obuwia. Marsz z wysokim wspięciem na palcach, następnie na piętach.
- Ćwiczenia równowagi: Dzieci przechodzą po linie (skakanka, włóczka). Starają się z niej nie spaść.
- Ćwiczenia uspokajające: Rytmiczny marsz przy dźwiękach tamburyna, bębenka.
- Po krótkiej rozgrzewce zapraszamy do wykonania kukiełek , którymi potem możecie pobawić się w teatr. Oto nasze propozycje:
- Ćwiczenia matematyczno-oddechowe na podstawie wiersza E. M. Skorek „Ile wróbli?” Dzieci słuchają wiersza, a w miejscach oznaczonych gwiazdką powtarzają za rodzicem, licząc do pięciu.
„Siedzi na drucie wróbelek mały.
Przyfrunął drugi i plotkowały.
Teraz niech dzieci pięknie poćwiczą
i na wydechu ptaszki policzą:
– Jeden, dwa.*
Do wróbli owych przyfrunął trzeci.
Ile jest wróbli?
Policzcie, dzieci.
– Jeden, dwa, trzy.*
A już za chwilę nowy tu siedział.
Ile jest wróbli? Kto będzie wiedział?
– Jeden, dwa, trzy, cztery.*
Piąty wróbelek do ptaków leci.
Ile jest ptaszków? Czy wiecie, dzieci?
– Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć.”
- Zabawa słowna
- Dzielenie na sylaby nazw przedmiotów przygotowanych przez rodzica. Dzieci kolejno wybierają sobie przedmiot i samodzielnie lub z pomocą rodzica dzielą rytmicznie jego nazwę. Np. lalka – lal-ka; wózek – wó-zek; piłka – pił-ka; krzesło – krzes-ło…
- Na zakończenie dnia zapraszamy do zabawy logopedycznej „ Kwiaty.”
• Kwiaty rosną. Dzieci naśladują rosnące kwiaty, które chwieją się na wietrze – stopy mocno opierają o podłogę, nie poruszają nimi, nogi mają złączone; lekko kołyszą tułowiem na boki.
• Kwiaty wychylają się do słońca. Dzieci nie zmieniają pozycji, podnoszą jedynie głowy do góry, tak jakby się opalały. Mówią na jednym wydechu: Ale ciepło, ale przyjemnie.
• Wąchamy kwiaty. Dzieci naśladują trzymanie kwiatuszka w ręce i wąchanie go – wciągają powietrze nosem, a wydychają ustami.
• Taniec kwiatów. Dzieci – kwiaty – przykucają na dywanie. Dziecko – kwiatowa wróżka – budzi się i tańczy według własnej inwencji przy dowolnej melodii.
- Po spacerze możecie obejrzeć bajkę. Możecie sobie wybrać, którą chcecie.
Zapraszamy .
- „Brzydkie Kaczątko” ,„Kot w butach”
Miłej zabawy i nauki. Czekamy na zdjęcia od Was.
Opracowały E. Łukomska i G. Krychowiak
You must be logged in to post a comment.