„Zabawa w teatr” – 13.05.2020 r.(środa)

Witamy wszystkie „Muchomorki” i zapraszamy do dzisiejszych zabaw.

  1. Ćwiczenia poranne
  • Ćwiczenia orientacyjno – porządkowe: Pająk i muchy. Rodzic objaśnia, że pająk poluje tylko na żywe muchy. Dzieci biegają z brzęczeniem, bzykaniem w różnych kierunkach, na hasło: „ Pająk idzie! „- Zastygają momentalnie w bezruchu. Pająk wychodzi na łowy ( jest nim początkowo Rodzic), obserwuje bacznie, obchodzi muchy, a jeśli któraś drgnie, zabiera ją do swojej sieci ( na chwilę odsuwa dziecko od zabawy).
  • Ćwiczenia głowy i szyi: Potakiwanie i przeczenie. Siad skrzyżny. Wolne skręty głowy w lewo i w prawo – dzieci wymawiają „ nie, nie, nie”, wolne skłony głowy w przód i w tył – dzieci wymawiają „ tak, tak, tak”.
  • Ćwiczenia stóp: Dzieci ćwiczą bez obuwia. Marsz  z wysokim wspięciem na palcach, następnie na piętach.
  • Ćwiczenia równowagi: Dzieci przechodzą po linie (skakanka, włóczka). Starają się z niej nie spaść.
  • Ćwiczenia uspokajające: Rytmiczny marsz przy dźwiękach tamburyna, bębenka.

  • Po krótkiej rozgrzewce zapraszamy do wykonania kukiełek , którymi potem możecie pobawić się w teatr. Oto nasze propozycje:
  • Ćwiczenia matematyczno-oddechowe na podstawie wiersza E. M. Skorek „Ile wróbli? Dzieci słuchają wiersza, a w miejscach oznaczonych gwiazdką powtarzają za rodzicem, licząc do pięciu.

„Siedzi na drucie wróbelek mały.

Przyfrunął drugi i plotkowały.

Teraz niech dzieci pięknie poćwiczą

i na wydechu ptaszki policzą:

– Jeden, dwa.*

Do wróbli owych  przyfrunął trzeci.

 Ile jest wróbli?

 Policzcie, dzieci.

– Jeden, dwa, trzy.*

A już za chwilę nowy tu siedział.

Ile jest wróbli? Kto będzie wiedział?

– Jeden, dwa, trzy, cztery.*

Piąty wróbelek do ptaków leci.

Ile jest ptaszków? Czy wiecie, dzieci?

– Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć.

  • Zabawa słowna
  • Dzielenie na sylaby nazw przedmiotów przygotowanych przez rodzica. Dzieci kolejno wybierają sobie przedmiot i samodzielnie lub z pomocą rodzica dzielą rytmicznie jego nazwę. Np. lalka – lal-ka; wózek – wó-zek; piłka – pił-ka; krzesło – krzes-ło…
  • Na zakończenie dnia zapraszamy do zabawy logopedycznej „ Kwiaty.”

Kwiaty rosną. Dzieci naśladują rosnące kwiaty, które chwieją się na wietrze – stopy mocno opierają o podłogę, nie poruszają nimi, nogi mają złączone; lekko kołyszą tułowiem na boki.

Kwiaty wychylają się do słońca. Dzieci nie zmieniają pozycji, podnoszą jedynie głowy do góry, tak jakby się opalały. Mówią na jednym wydechu: Ale ciepło, ale przyjemnie.

Wąchamy kwiaty. Dzieci naśladują trzymanie kwiatuszka w ręce i wąchanie go – wciągają powietrze nosem, a wydychają ustami.

Taniec kwiatów. Dzieci – kwiaty – przykucają na dywanie. Dziecko – kwiatowa wróżka – budzi się i tańczy według własnej inwencji przy dowolnej melodii.

  • Po spacerze możecie obejrzeć bajkę. Możecie sobie wybrać, którą chcecie. 

Zapraszamy . 

  • „Brzydkie Kaczątko” ,„Kot w butach”

Miłej zabawy i nauki. Czekamy na zdjęcia od Was.

Opracowały E. Łukomska i G. Krychowiak

Elżbieta Łukomska