Wtorek 28.04.2020

  • Witamy wszystkie „Muchomorki”. Na początek dnia zapraszamy na gimnastykę.

Teraz poproście mamę albo tatusia o przeczytanie listu od Pani Wiosny. Uważnie słuchajcie , bo macie do wykonania zadania. Na pewno sobie poradzicie. Zaczynamy!!!

Kochane dzieci!
„Tak bardzo się cieszę, że mogłam do Was napisać. Witam was ciepłym, pogodnym słonkiem, śpiewem ptaków, klekotem boćków, wesołym rechotem żab i ciepłym oddechem wietrzyka. Na dworze jest coraz cieplej, są coraz mniejsze przymrozki. W ogrodach już kwitną pierwsze wiosenne kwiaty: krokusy, przebiśniegi. A na wierzbowych gałązkach pojawiły się bazie.
Przyjdę do Was już za kilka dni, ale już teraz proponuję wspólną zabawę. Mam dla was kilka zagadek. Ciekawa jestem, czy umiecie je rozwiązać…
Przesyłam dla wszystkich ciepłe, słoneczne całuski i gorące uściski. Do zobaczenia!!!
”Pani Wiosna

Zagadki od Pani Wiosny:

1. Stąpa wiosna po łące,
widzi trzy żabki skaczące
i biedronkę na tulipanie,
która ćwiczy stepowanie.
Powiedz, ile zwierzątek bawi się na łące?

2. Latały po niebie dwa skowronki,
śpiewając radośnie, jak złote dzwonki.
Jeszcze dwa dołączyły swe głosy,

ilu skowronków, słychać popisy?

3. Po niebie płynęły cztery chmurki leniwie.
Gdy wyjrzało słoneczko dwie się schowały.
Ile chmurek zostało?

4. Chodzi wiosna po lesie.
Promyki słońca w koszach niesie.
Dwa kosze ma dla kwiatków,
trzy dla ptaków.
Ile koszy ma wiosna?

5. Pięć kolorowych motyli,
przysiadło na kępce żonkili.
Zawiał silny wiatr,
jeden motyl spadł.
Ile motyli zostało?


2. Zabawa dydaktyczna „Kwiaty i motyle”
Na podłodze umieszczamy kwiaty i motyle.
– zadaniem dz. jest: poukładać kwiatki wg wzrastającej liczby płatków;
– poukładać kwiatki wg malejącej liczby płatków, przy czym pierwszy kwiatek kładzie Rodzic.;

– dopasować ilość motyli do ilości płatków i przeliczyć liczebnikami głównymi.

3. Zabawa dydaktyczno-ruchowa „Biedronki
Dziecko otrzymuje emblemat biedronek, każda z tych biedronek ma inną liczbę kropek. Na dywanie rozłożone są sylwety liści z różną ilością kropek. Dziecko przelicza ilość kropek na swoich biedronkach i szuka liścia, na którym jest taka sama ilość kropek, jaką ma biedronka. Rodzic sprawdza poprawność wykonanego zadania.

4. Zabawy z wodą i produktami kuchennymi:
Umożliwia poznanie cech poszczególnych produktów. Czyli: Co się stanie, jak wymieszam wodę z mąką? Czy olej i woda się zmieszają? Jaki kolor będzie miała woda, jeśli dodam do niej kakao? Można też wykorzystać barwniki i inne produkty płynne (Gdy dodam do wody mleko woda zrobi się biała. Dlaczego woda zmieniła kolor?/Co zrobiliśmy by woda zmieniła kolor? itp. )

5. Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała :
Włosy, nosek, uszy, broda (pokazujemy daną część ciała)
wyliczankę skończyć szkoda. (obrót wokół własnej osi )
Łokcie, brzuszek, plecy, pięty (pokazujemy daną część ciała)
każdy z nas jest uśmiechnięty. (obrót wokół własnej osi )
Łydki, uda, dłonie, ręce, (pokazujemy daną część ciała)
pokazywać chcemy więcej. (obrót wokół własnej osi z przysiadem)

6. Zabawa matematyczna „Bawimy się i liczymy” . Dajemy dziecku kolorowe klocki. Prosimy, aby wybrało 5 czerwonych i policzyło. Następnie prosimy, aby wybrało o jeden mniej klocków zielonych i połączyło w pary z czerwonymi. Rodzic sprawdza poprawność wykonanego zadania. Dziecko określa o ile klocków czerwonych jest więcej, a o ile zielonych mniej. Zabawę kontynuujemy zmieniając kolory klocków i ich ilość.

Teraz zapraszam was do zabawy ruchowej.

  • Zapraszamy do obejrzenia filmu o kwiatach i zwierzętach na łące.
  • Życzymy miłej zabawy i nauki.
    • Opracowały E. Łukomska G. Krychowiak
Grażyna Krychowiak