„Wiosenna łąka” Poniedziałek 18.05.2020

Witamy wszystkie dzieci i zapraszamy na poranne ćwiczenia.

Inscenizacja ruchowa do wiersza:

  1. „Ręce do góry, nóżki prościutkie/ tak ładnie ćwiczą dzieci malutkie
  2. Teraz na ramię w dół opuszczamy,/i kilka razy tak powtarzamy.
  3. Teraz się każdy robi malutki,/ to proszę państwa są krasnoludki
  4. Następnie na jednej nodze stajemy,/ bo jak bociany chodzić umiemy.
  5. W górę, wysoko piłeczki skaczą,/ takie piłeczki – chyba coś znaczą?
  6. Powoli powietrze noskiem wdychamy/ i delikatnie ustami wypuszczamy.

„Łąka” – praca z obrazkiem. Swobodne wypowiadanie własnych myśli, wrażeń i spostrzeżeń na temat zdrowego i aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.

Udzielanie odpowiedzi na pytania:
Co można znaleźć na łące?
Co można robić na łące? (zbierać kwiatki, uprawiać sporty, odpocząć i słuchać odgłosów natury, zrobić biwak itp.)
Czego nie należy robić? (rozpalać ogniska, niszczyć przyrody, śmiecić, nie wolno łapać owadów itp.)
Gdzie mogą spędzić czas wolny osoby mieszkające w mieście? (w parku).

Opowieść ruchowa „Spacer na łąkę”.

Jest pogoda słonko świeci, dziś na łąkę idą dzieci – raz, dwa, trzy.

(dzieci maszerują rytmicznie przy akompaniamencie grzechotki)

A tu nagle pada deszczyk – kap, kap, kap.
(dzieci w przysiadzie uderzają rytmicznie o podłogę

I po liściach tak szeleści – szur, szur, szur.
(dzieci pocierają dłonią o dłoń)

Deszcz ustaje – słonko świeci i na łąkę biegną dzieci – hyc, hyc, hyc.

(dzieci biegają i rytmicznie podskakują)

Dzieci bawią się z ochotą, nagle patrzą – wszędzie błoto – hop, hop, hop.
(dzieci robią duże podskoki – rodzic wyznacza rytm)

Jest pogoda słonko świeci żabka wyszła im naprzeciw – bęc, bęc, bęc.
(dzieci rytmicznie naśladują skoki żabki)

Do odpoczynku zachęciła i opowiadanie szybko wymyśliła.


Zapraszamy do wysłuchania opowiadania „Przygody małej pszczółki” C. Lewandowska

Był piękny wiosenny dzień. Rodzina pszczela wraz z małą pszczółką wybrała się na łąkę, by zebrać z kolorowych kwiatów nektar i pyłek. Pamiętaj Maju, nie oddalaj się, bo możesz zabłądzić i nie trafisz sama do naszego ula. Mamy bardzo dużo pracy, musimy zebrać nektar z kwiatów – powiedziała mama pszczoła. Maja fruwała z kwiatka na kwiatek i zlizywała języczkiem nektar i pyłek z kwiatów. Nawet nie spostrzegła się, że oddaliła się daleko od swojej rodziny. I…. rozpłakała się. Co ja teraz zrobię? Jak trafię do swojego domku – ula? Nie pamiętam drogi. Aż tu, co to za duża pszczoła? Dzień dobry mała dziewczynko, co ty sama tu robisz? Jestem bąk Felek, dlaczego płaczesz? Ja jestem pszczółka Maja, przyfrunęłam na tę łączkę, by zbierać nektar ze swoją rodziną i się zgubiłam. I Maja się znowu rozpłakała.

Nie płacz Maju, otrzyj z oczu łzy, ja ci pomogę i szybko znajdziemy twoją rodzinę. Wiem gdzie znajdują się najbliższe ule, pofruniemy Maju razem. I bąk Felek razem z mała pszczółką przyfrunęli do ula. Dziewczynka podziękowała bąkowi i postanowiła więcej nie oddalać się od swojej rodziny pomimo pracy podczas zbierania pyłku i nektaru z kwiatów.

Rozmowa kierowana na temat opowiadania:

Gdzie wybrała się rodzina pszczółek?

Po co rodzina pszczółek poleciała na łąkę?

Co się przydarzyło małej pszczółce?

Kogo spotkała pszczółka na łące?

Co zrobił bąk? Jak myślicie jak zareagowała mama, na to, ze Maja oddaliła się od swojej rodziny?

Dzieci podają swoje pomysły. Oceniają postawę małej pszczółki.

Zachęcamy do narysowania pszczółki wg podanego wzoru

ZAGADKI- czytają rodzice
1.Co to za wspaniały muzykant, skacze po łące i lubi cykać. / konik polny/

2.Nie chodzą , lecz skaczą, nad stawem mieszkają . Gdy wieczór zapadnie to głośno kumkają . /żaby/

3.O nocleg nie prosi, pełzając, wędrując po świecie, bo swój dom nosi na własnym grzbiecie. / ślimak/

4.Czerwone nogi i białe piórka , przed nim do wody żaby dają nurka. /bocian/

5.Ledwie błyśnie słońce złote , słychać brzęk wesoły. To dla dzieci robią miodek pracowite…/ pszczoły/

6.Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne, kolorowe. Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko./motyle/

7.Lata po łące w czerwonej kapotce ,a na tej kapotce kropka przy kropce./biedronka/

Dzielenie wyrazów na sylaby ( ślimak, konik polny, żaba, biedronka, pszczoła, motyl, bocian).

Zapraszamy do wykonania kolorowanek.

Grażyna Krychowiak
%d bloggers like this: