W naszym ogródeczku- wiosenne warzywa. 17.04.2020r.

Na początek dnia proponuję zagadki słuchowe pod hasłem „Co słyszysz wokoło?” rozwijające percepcję słuchową oraz umiejętność identyfikowania dźwięków. Rodzic prezentuje różne dźwięki z najbliższego otoczenia (np. pukanie do drzwi, potrząsanie kluczami, zgniatanie gazety, odkręcanie wody, gwizdanie, klaskanie), tak aby dziecko nie widziało, a zadaniem dziecka jest zidentyfikowanie dźwięku.

Teraz poćwiczmy swój język i buzię

Rodzicu, wymieniaj zwiastuny wiosny, a dziecko w tym czasie, niech wykonuje określoną czynność:

Słońce – uśmiecha się;

Chmury – nadyma policzki;

Wiatr – wciąga powietrze nosem, wydycha ustami;

Budzący się niedźwiedź – ziewa, rozciąga się;

Kapiąca woda z sopli – kląska.

Dzisiejszy temat dnia dotyczy zdrowego odrzywiania. Proszę porozmawiajcie z dziećkiem co jest zdrowe. Wspaniale byłoby, gdyby dzieci razem z Wami mogły zajrzeć do lodówki i wybrać zdrowe z niej produkty 🙂 Na początek wszystkie, ale my skupimy się dziś na „nowalijkach”.



Nowalijki” – jeżeli macie w domu to zapoznajcie dziecko z nazwą i wyglądem pierwszych wiosennych warzyw, może dziecko nazwać te warzywa.

Co to są nowalijki ?

Nowalijki to takie warzywa, które wyrastają jako pierwsze wiosną. Jak sama nazwa mówi są nowe, świeżuteńkie, idealne do schrupania i przede wszystkim pełne witamin.

Zachęcam teraz do zabawy Magiczny koszyk: – dziecko z zawiązanymi oczami próbują po dotyku i zapachu odgadnąć, co jest w koszyku, – ważne!! zaczynamy my: stosujcie określenia warzyw : „miękki”, „twardy”, próbujemy określić kształt warzywa jego zapach.

Pamiętajcie o przypomnieniu o konieczności mycia warzyw przed jedzeniem.

A teraz zadanie dla Was na dziś, jutro lub niedzilę:

Wspólnie z dziećmi wykonajcie zdrowe i kolorowe kanapki na drugie śniadanie.

Zadania:

– przygotowanie miejsca do pracy;

– obieranie ugotowanych jajek, smarowanie pieczywa masłem, siekanie szczypiorku, krojenie rzodkiewki, papryki,  ogórka, jajek na plastry;

– dekorowanie kanapek sałatą, twarożkiem, wędliną, jakiem, rzodkiewką, ogórkiem, szczypiorkiem;

– układanie kanapek na talerzu;

– nakrycie do stołu, wspólne spożywanie posiłku;

– sprzątanie po spożyciu kanapek.

Pop południu zapraszam do zabawy ruchowej „Stonogahttps://www.youtube.com/watch?v=mmootHFImx0

Celowanie do kosza” wszyscy wiemy :))

Wieje wietrzyk” – ćwiczenia oddechowe. Dmuchanie na różne przedmioty z różną siła (husteczka jednorazowa, kawałek kartki, klucze, kawałek materiału, klocek).



„  Raz, dwa, trzy siejemy” – zabawa muzyczna- improwizacje ruchowe, poznawanie muzyki klasycznej, utrwalenie sposobu siania kwiatów. Można też poprostu posłuchać…. leżymy i słuchamy a mama głaszcze po plecach.

Dla chętnych:

Zabawy figurami geometrycznymi – tworzenie kompozycji kwiatowych z papieru. Dziecko same lub z Państwa pomocą wycina różne figury i układa wg. własnego pomysłu. Jeżeli macie w domu guziki można też wykorzystać.

Drugie zadanie to: „Nowalijkowy detektyw” –wyszukiwanie obrazków przedstawiających wiosenne warzywa w gazetkach (szczypior, sałata, rzodkiewka).

Pozdrawiam i czekam na zdjęcia smacznych kanapeczek mniam!!!!

Dziękuję za Wasze zdjęcia, maile, zwrotne informację.

Małgorzata Jarząbek