środa- 08.04 (zajęcia poranne)

Co kryje się w święcące?

Witamy serdecznie w środę, to już trzeci dzień naszej pracy.

Na początek zapraszamy na ćwiczenia poranne.

„Pisanki”– zabawa w rodzicem. Dziecko udaje jajko – „zamyka się”, tworząc kulę, a rodzic próbuje ostrożnie je otworzyć (może np. łaskotać). Po otwarciu następuje zmiana ról.

„Piłki”- ćwiczenia dużych grup mięśniowych: Piłka duża – piłka mała. Dziecko w pozycji stojącej wykonuje duże ruchy rozmachowe przedstawiając zarys dużej piłki, następnie małymi ruchami rąk przedstawiają piłkę małą.

„Koty”- dziecko biega na czworakach w różnych kierunkach, następnie zatrzymuje się i prostują wyciągając ręce aż do zupełnego wyprostu.

Ćwiczenie uspokajające – marsz z rodzicem po obwodzie koła.

Zadanie 2.

Omówienie tradycji obchodzenia Świąt Wielkiej Soboty, selekcja materiału, poszerzanie słownika, doskonalenie analizy słuchowej, zapoznanie z symboliką potraw w święconce. Rodzic pyta dziecko, jak obchodzi się Wielką Sobotę i co zabiera się do kościoła. Umieszcza na dywanie koszyk wielkanocny, oraz różne potrawy w tym, te które powinny znaleźć się w koszyku (chleb, jaja, wędlinę, babkę, chrzan, ciasto sól). Zadaniem dziecka jest włożenie do koszyczka tylko tych potraw, które powinny się w nim znaleźć. Następnie rodzic wyjaśnia co symbolizują pokarmy. Chleb – symbolizuje ciało Pana Jezusa, a także dobrobyt – jajko – to symbol życia i zwycięstwa nad śmiercią, podzielenie się jajkiem miało umacniać więzi rodzinne– wędlina – miała zapewnić płodność i zdrowie – sól – to symbol oczyszczenia, miała chronić przed złem – ser – ma zapewnić rozwój stada zwierząt domowych – chrzan – miał zapewniać siłę fizyczną – ciasto (babka) – symbolizuje umiejętności i doskonałość.

Co ukryło się w koszyczku?

Zadanie 3.

Blok zajęć o emocjach – zadowolenie i niezadowolenie. R. rozmawia z dzieckiem, zadaje pytania: Co to znaczy czuć zadowolenie? W jakich sytuacjach można być zadowolonym? Co to znaczy być niezadowolonym? W jakich sytuacjach można się tak czuć? Jakie są te uczucia – przyjemne czy nieprzyjemne? Które z tych uczuć towarzyszy wam podczas oczekiwania na Wielkanoc? Dlaczego się tak czujesz?

Zadanie 4.

Sadzimy rzeżuchę w jajkach. Do wykonania pracy potrzebne będą wydmuszki jajek, woda, wata, rzeżucha. W wydmuszce na czubku, robimy większy otwór, wkładamy do środka watę, rzeżuchę i podlewamy (regularnie). Czekamy na efekty.

Zadanie 5. Praca plastyczna

Prosimy o wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką (malujemy farbkami, kredkami), wydzieramy i wyklejamy- do wyboru. Czekamy na wspaniałe prace naszych „Rybek”.

opracowały: Małgorzata Mrówczyńska, Magdalena Mielczarek

Małgorzata Mrówczyńska
%d bloggers like this: