Propozycje zajęć na piątek 10. 04. 2020 r.

WIELKANOC

Zadanie 1

Pierwszym zadaniem jest wspólne obejrzenie filmu ,,Co to jest Wielkanoc’’?,   na dobry humor z samego rana  i miły początek dnia. Zobaczcie jak inne dzieci, wypowiadają się na temat Wielkanocy.

Zadanie 2

Zabawa matematyczna przeliczanie z zakresie 8

Rodzic rozrzuca po podłodze kolorowe pisanki wycięte z kartonu lub kolorowej kartki, gazety. Przygotowuje także cyfry napisane na kartkach (od 1 do 8). Na hasło rodzica: Zbieramy jajka! dziecko jak najszybciej zbiera pisanki. Po chwili rodzic przerywa zbieranie (może to trwać ok 3 sekund). Po zebraniu jajek dziecko podchodzi do wyznaczonego miejsca, rodzic pokazuje dziecku wcześniej przygotowaną i napisaną na kartce cyfrę  Zadaniem dziecka jest przeliczenie, ile zabrało jajek a następnie za pomocą mimiki i gestów okazują swoje zadowolenie lub niezadowolenie w zależności od tego, czy udało mu się zebrać więcej czy mniej jajek niż wskazuje zapisana cyfra. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.

Zadanie 3

Ćwiczenie grafomotoryczne – pokoloruj pisankę, możesz dorysować w pustym miejscu swój wzór i go pokolorować.

Zadanie 4

Co wiemy o Świętach Wielkanocnych w wykonaniu dzieci. Do wspólnego obejrzenia z rodzicami.

A teraz Wy, moje drogie dzieci, opowiedzcie rodzicom – Co to jest Wielkanoc? Ciekawa jestem Waszych odpowiedzi.

Zadanie 5

Karta matematyczna do wykonania, proszę o przeczytanie poleceń.

Zadanie 6

Masażyk – chwila relaksu dla Ciebie i rodzica

Świeciły dwa słoneczka (okrężny masaż dłońmi łopatek)

płynęła sobie rzeczka (masowanie całą dłonią wzdłuż kręgosłupa)

przeszły konie (stukanie pięściami) 

potem słonie (ugniatanie dłońmi w łódeczkę)

szła pani na szpileczkach (palce wskazujące uciskają sztywno)

z gryzącym pieskiem ( lekkie szczypanie)

spadł deszczyk (lekkie uderzenia palcami)

czujesz dreszczyk?(dotyk szyi)

Aleksandra Olszewska