Propozycja zadań 13.05 Muzyka klasyczna

Zadanie 1

Ćwiczenia buzi i języka.

I trochę zadań ruchowych dla całej rodziny – polecamy.

Zadanie 2

Opowiadanie pt.: KONCERT Agnieszki Frączek czytanego przez rodziców. Tylko słuchajcie uważnie po wysłuchaniu będziecie odpowiadać na pytania.

W środę z samego rana do przedszkola przyjechali muzycy. I przywieźli ze sobą przeróżne instrumenty – jedne wielkie, inne malutkie, a wszystkie błyszczące i rozśpiewane. Dzieci przyglądały się im z ogromnym zainteresowaniem. Pan dyrygent, do którego wszyscy zwracali się „maestro”, opowiadał po kolei o każdym z instrumentów, a muzycy wydobywali z nich czarodziejskie dźwięki. Mnóstwo przy tym było niespodzianek! Najpierw się okazało, że ta trąba, pozwijana jak ślimak w muszelce, to wcale nie trąba, ale waltornia, a ta druga, długa jak wąż, to… to puzon! – Niemożliwe – nie chciał wierzyć Staś. – Jak to puzon? Przecież puzon powinien być długi i pyzaty, a ten jest długi i chudy! Po trąbach nie–trąbach przyszła kolei na klarnet, skrzypce (które wcale nie skrzypią). A wreszcie na basetlę, która w ogóle nie jest podobna do basseta. I bałałajkę, która niestety nie ma nic wspólnego z bajką… Ale nie szkodzi – to spotkanie i tak było ciekawsze od najciekawszej bajki. A po południu dzieci postanowiły dać własny koncert.

Czy był to taki koncert, o jakim rozmawialiśmy wczoraj?

KONCERT ROCKOWY

Czy taki jak na filmie?

Czym się różnią te dwa koncerty?

Występuje postać dyrygenta, wykorzystanie innych instrumentów, inne brzmienie muzyki, duża ilość osób grających na instrumentach itp.

Jak nazywała się osoba, która dowodziła całym koncertem?

Jakie instrumenty były wymienione w opowiadaniu?

Do czego chłopiec porównywał waltornię?

Jaki instrument przypominał mu węża?

Czy Wam jakieś instrumenty coś przypominają?

Proszę przeczytać opowiadanie. Po przeczytaniu opowiadania wyjaśnić dzieciom niezrozumiałe słowa i ponownie przeczytać opowiadanie. Ważne, by wyjaśnianie niezrozumiałych słów nie było w trakcie pierwszego czytania, gdyż dzieci nie skupią uwagi na fabule i ogólnym zrozumieniu sensu.

Zadanie 3

Zapraszamy do wspólnej zabawa przy piosence „Jestem muzykantem”.

Zadanie 4

„Orkiestra” –  rodzic zadaje pytania:

Czym jest orkiestra?

Kto gra w orkiestrze?

Kto oprócz muzyków jest potrzebny w orkiestrze?

Co trzyma w ręku dyrygent?

Batuta – pałeczka dyrygenta, służąca do pokazywania muzykom taktu, tempa, dynamiki i momentu włączenia się do gry; 

Zadanie 4

Podziel na sylaby słowo dyrygent, orkiestra, batuta, koncert, wysłuchaj głoskę na początku każdego słowa. Prosimy rodziców, aby wymawiali sylabowo podane nazwy a dziecko odpowiedziało jaką nazwę wypowiedział rodzic.

Dla chętnych dzieci wysłuchanie głoski na końcu każdego słowa i podjęcie próby głoskowania nazw np.: d-y-r-y-g-e-n-t.

Zadanie 5

Zabawy muzyczne.

 „Dyrygent” – zabawa muzyczna, ćwiczenie reagowania na polecenia. Najpierw rodzic a następnie dziecko wciela się w dyrygenta. Rolę batuty może odgrywać dowolny przedmiot, np. długi klocek czy patyk. Dziecko gra tylko wtedy, gdy rodzic wskaże, że może grać. Dyrygent pokazuje też, jak należy grać: cicho / głośno, szybko / wolno itd. Dyrygent zaczyna i kończy koncert. Zmiana rodzic gra jak dziecko wskaże jako dyrygent.

  „Nasza orkiestra” – zabawa muzyczna z wykorzystaniem dowolnych przedmiotów. Dziecko wybiera przedmioty w domu i próbuje na nich zagrać. Może to być granie np.: na stole rączkami, uderzanie klockiem o klocek, uderzanie w krzesło łyżkami drewnianymi itp.

Zadanie 6

Proponuje wykonanie pracy plastycznej Ekogitara.

Zadania dla dzieci.

Pozdrawiamy całą naszą grupę PINGWINKI.

Aleksandra Olszewska
%d bloggers like this: