Piątek 22.05.2020 Wiosną na łące

  • Witamy wszystkich i zapraszamy na poranne ćwiczenia razem z misiem

Zapraszamy do rozwiązania zagadek.

Dzieci podają rozwiązania zagadek w formie podzielonych rytmicznie słów (na sylaby).

• W kropki ma spódnicę,

chętnie zjada mszyce. (biedronka)

• Ma sto biało-różowych płatków

wokół żółtego środka.

Każdy odgadnie, że to… (stokrotka)

• Lata nad kwiatami

i sam wygląda jak kwiat.

Co to za owad?

Czy ktoś już zgadł? (motyl)

• Latają, bzykają

i miodek nam dają. (pszczoły)

Zabawy rymowanki

Kończenie rymowanek dotyczących owadów i roślin spotykanych na łące. Dzieci wymieniają słowa rymujące się z podanymi słowami.

• Trawa, kwiaty, biedronka

– to na pewno… (łąka)

• Czerwone jak gotowane raki

– to… (maki)

• Ma żółty środek, białe płatki,

łodyga u niej wiotka.

Ten łąkowy kwiat to… (stokrotka)

• Piegowata dama,

po łące chodzi od rana.

Wygrzewa się w promykach słonka.

To maleńka… (biedronka)

• Czy to fruwają kwiaty?

Jest ich tyle.

Nie! To… (motyle)

• Lata, lata koło nosa.

Uwaga! To… (osa)

• Lata, lata obok czoła.

Kto to? To miodna… (pszczoła)

Ćwiczenia logopedyczne – Na łące.

• Idziemy na łąkę. Dzieci maszerują za rodzicem po pokoju, spoglądając raz w jedną, raz w drugą stronę.

• Wąchamy kwiaty. Dzieci naśladują trzymanie stokrotki i jej wąchanie. Wciągają powietrze nosem, a wydychają ustami.

• Powtarzamy nazwy. Rodzic ma zdjęcia różnych roślin zielnych rosnących na łące. Dzieci oglądają zdjęcia, powtarzają nazwy roślin za rodzicem i dzielą te nazwy rytmicznie (na sylaby). Np. koni-czyna, wrotycz, jaskier, mniszek, krwawnik…

• Naśladujemy głosy zwierząt. Rodzic pokazuje zdjęcia zwierząt, a dzieci nazywają je i naśladują ich głosy. Np. bocian – kle, kle… osa (pszczoła) – bzzy, bzzy… żaba – rege, rege, kum, kum… skowronek – dzyń, dzyń… .

• Wracamy z łąki. Dzieci robią smutne miny, maszerują za rodzicem po pokoju.

Zabawy ruchowe

Ćwiczenia równowagi – Bociany chodzą po łące. Dzieci – bociany – chodzą po pokoju – łące – wysoko unosząc kolana. Po chwili zatrzymują się, stają na jednej nodze, wyciągają ramiona w bok, rozglądają się za żabami.

Zabawa z elementem podskoku – Żabie skoki. Dzieci – żabki – skaczą z miejsca na miejsce – prostują nogi z przysiadu do wyskoku w górę, powracają do przysiadu z lekkim wsparciem palców rąk o podłoże przed sobą.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Taniec motyli. Rodzic rozkłada na dywanie skakankę robi z niej koło – kwiatek. Przy dźwiękach muzyki dzieci – motyle – fruwają po sali – łące, delikatnie poruszając rękami – skrzydełkami. Podczas przerwy w muzyce każdy motyl przysiada w kole ze skakanki – kwiatku.

Ćwiczenia rytmiczne. Dzieci poruszają się swobodnie po sali. Na hasło: Uwaga – jeden! zatrzymują się i podskakują w miejscu. Na hasło: Uwaga – dwa! zatrzymują się i klaszczą w dłonie. Ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie, zmieniając kolejność wypowiedzianych haseł

Ćwiczenia dużych grup mięśniowychWoreczek jest – woreczka nie ma (mogą być zwinięte skarpetki). Na hasło: Woreczek jest – dzieci stojące w rozsypce podnoszą woreczek w górę, trzymając go oburącz. Na hasło: Woreczka nie ma – wykonują przysiad podparty i przykrywają woreczek dłońmi.

Zabawa na czworakach. Chodzenie na czworakach wkoło woreczka.

Ćwiczenia mięśni brzucha. Dzieci, w leżeniu tyłem, wkładają woreczki między stopy, a następnie przenoszą je za głowę i podają do rąk. Siadają i powtarzają ćwiczenie kilkakrotnie.

Ćwiczenia stóp. W siadzie skulnym, podpartym, dzieci chwytają woreczki palcami prawej stopy, a następnie lewej stopy i podnoszą do góry.

Marsz przy śpiewie znanej piosenki.

Zabawy z piłką

1. Ustawianie piłki względem siebie według poleceń rodzica. Np. −Połóżcie piłkę przed sobą.−Połóżcie piłkę za sobą.−Połóżcie piłkę na kolanie, między nogami, obok siebie…

2. Podrzucanie piłki określoną liczbę razy z głośnym liczeniem.

3. Wykonywanie rzutów do kosza. Rodzic ustawia kilka kosz i zaznacza skakanką odległość, z jakiej dzieci będą rzucać piłką do kosza. Dziecko rzuca pięć razy. Po zakończeniu dzieci podają liczbę trafień do kosza.

4. Ćwiczenia graficzne. Dzieci dostają kartki z pięcioma kołami – piłkami. Używając kredki tylko w jednym kolorze, mają pokolorować piłki tak, żeby każda była inna

5. Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Duża piłka – mała piłka. Dzieci naśladują odbicia małej piłki, skacząc na palcach, a potem – dużej, ciężkiej piłki, skacząc na całych stopach.

Zapraszamy do obejrzenia filmu „Co nam daje łąka”

  • Miłej zabawy i nauki.
Grażyna Krychowiak