Liczymy zwierzęta

Dzień dobry! Dziś piątek, ostatni dzień tygodnia więc podsumujmy zdobyte wiadomości o zwierzętach gospodarczych. Zapraszam!

Od czasu do czasu, głównie podczas relaksacji  dzieci słuchają muzyki poważnej. Służy to odprężeniu organizmu i kształtowaniu gustów muzycznych dzieci. Zapraszam do improwizacji ruchowej (taniec wg pomysłu, odczuć dzieci), gdzie dzieci na zmianę, raz zamieniają się w kury a raz w koguty. Rozwijamy w ten sposób dziecięcą wyobraźnię, niech to one same naśladują ruchem słyszaną muzykę klasyczną. Propozycję muzyki znajdziecie Państwo w poniższym filmie.

Myszka – zabawa z tekstem Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak (masażyk)

Dzieci mają za zadanie uważnie słuchać i wykonywać ruchy do wiersza.

Mała myszka mamy szuka – pukanie w plecy,

Czy mamusia tu się skryła, – łaskotanie dziecka w wybranym miejscu na plecach lub brzuszku,

Kiedy kotka zobaczyła? – dmuchanie w szyjkę dziecka.

Powtarzamy zabawę Koniki

Zwierzęta mieszkające na wsi – rozwiązywanie zagadek słowno-obrazkowych.

Ptak jest ze mnie kolorowy

I gulgotać wciąż gotowy (indyk)

Jestem różowa, tłusta i kwiczę,

Kiedy w chlewiku zapasy ćwiczę (świnia)

Ma skrzydełka dwa,

Mówi: kwa, kwa, kwa. (kaczuszka)

Spotkasz go w stajni albo w zagrodzie,

A jego ogon zawsze jest w modzie. (koń)

Mogę, gdy zechcę, dać dla człowieka

Nawet wiaderka pysznego mleka. (krowa)

Za każde jajko małe i duże,

Podziękuj, proszę, gdaczącej… (kurze)

Jestem biała, jak wąż syczę,

Tyle razy, że nie zliczę

I lubię chodzić gęsiego

Czy wiesz kim jestem, kolego? (gęś)

Mam na sobie same loczki,

Futro białe jak obłoczki,

A gdy czegoś mi się chce

Mówię  tylko me, me, me (owca)

Do następnego zadanie potrzebujemy kredek. Zadaniem dzieci będzie dostrzec jakich elementów brakuje na obrazkach, dorysować je i pokolorować obrazek.

Dzieci znają już bardzo dużo zwierząt mieszkających na wsi ale jak nazywają się ich domy?

Kto mieszka w kurniku?

Kto mieszka w chlewiku?

Kto mieszka w oborze?

Kto mieszka w budzie?

Kto mieszka w stajni?

Kto mieszka w klatce?

Poniży film pomoże Wam odpowiedzieć na te pytania i nie tylko, dostarczy Wam również masę innych ciekawostek o życiu zwierząt na wsi.

Konik na biegunach – zabawa ruchowa.

Dzieci kładą się na brzuchu, łapią się za stopy i tworzą ,,kołyskę’’ . Poruszają się w przód i w tył.

Gdzie jest kaczuszka?zabawa dydaktyczna. Utrwalamy położenie przedmiotu w przestrzeni:

na, pod, za, obok.

Kiedy dziecko zamknie oczy, rodzic chowa zabawkę. Następnie zadaniem dziecka jest odnaleźć przedmiot i określić jej położenie. Zachęcamy dziecko do używania określeń na, pod, obok, za, np.

zabawka jest pod krzesłem obok łóżka, zabawka jest na stole za wazonem.

Świnka okrąglinka – praca plastyczna.

Zapraszam do obejrzenia poniższej instrukcji jak wykonać propozycję pracy plastycznej. Ćwiczymy umiejętność posługiwania się nożyczkami i klejem.

Drodzy Rodzice, bardzo prosimy o dzielenie się z nami fotorelacją jak pracujecie z dziećmi w domach. To dla Nas bardzo ważna informacja zwrotna czy dotychczasowa forma i propozycje ćwiczeń podobają się dzieciom.

Sylwia Zblewska