Dzień dobry! Dziś piątek, ostatni dzień tygodnia więc podsumujmy zdobyte wiadomości o zwierzętach gospodarczych. Zapraszam!
Od czasu do czasu, głównie podczas relaksacji dzieci słuchają muzyki poważnej. Służy to odprężeniu organizmu i kształtowaniu gustów muzycznych dzieci. Zapraszam do improwizacji ruchowej (taniec wg pomysłu, odczuć dzieci), gdzie dzieci na zmianę, raz zamieniają się w kury a raz w koguty. Rozwijamy w ten sposób dziecięcą wyobraźnię, niech to one same naśladują ruchem słyszaną muzykę klasyczną. Propozycję muzyki znajdziecie Państwo w poniższym filmie.
Myszka – zabawa z tekstem Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak (masażyk)
Dzieci mają za zadanie uważnie słuchać i wykonywać ruchy do wiersza.
Mała myszka mamy szuka – pukanie w plecy,
Czy mamusia tu się skryła, – łaskotanie dziecka w wybranym miejscu na plecach lub brzuszku,
Kiedy kotka zobaczyła? – dmuchanie w szyjkę dziecka.
Powtarzamy zabawę Koniki
Zwierzęta mieszkające na wsi – rozwiązywanie zagadek słowno-obrazkowych.
Ptak jest ze mnie kolorowy
I gulgotać wciąż gotowy (indyk)
Jestem różowa, tłusta i kwiczę,
Kiedy w chlewiku zapasy ćwiczę (świnia)
Ma skrzydełka dwa,
Mówi: kwa, kwa, kwa. (kaczuszka)
Spotkasz go w stajni albo w zagrodzie,
A jego ogon zawsze jest w modzie. (koń)
Mogę, gdy zechcę, dać dla człowieka
Nawet wiaderka pysznego mleka. (krowa)
Za każde jajko małe i duże,
Podziękuj, proszę, gdaczącej… (kurze)
Jestem biała, jak wąż syczę,
Tyle razy, że nie zliczę
I lubię chodzić gęsiego
Czy wiesz kim jestem, kolego? (gęś)
Mam na sobie same loczki,
Futro białe jak obłoczki,
A gdy czegoś mi się chce
Mówię tylko me, me, me (owca)
Do następnego zadanie potrzebujemy kredek. Zadaniem dzieci będzie dostrzec jakich elementów brakuje na obrazkach, dorysować je i pokolorować obrazek.
Dzieci znają już bardzo dużo zwierząt mieszkających na wsi ale jak nazywają się ich domy?
Kto mieszka w kurniku?
Kto mieszka w chlewiku?
Kto mieszka w oborze?
Kto mieszka w budzie?
Kto mieszka w stajni?
Kto mieszka w klatce?
Poniży film pomoże Wam odpowiedzieć na te pytania i nie tylko, dostarczy Wam również masę innych ciekawostek o życiu zwierząt na wsi.
Konik na biegunach – zabawa ruchowa.
Dzieci kładą się na brzuchu, łapią się za stopy i tworzą ,,kołyskę’’ . Poruszają się w przód i w tył.
Gdzie jest kaczuszka? – zabawa dydaktyczna. Utrwalamy położenie przedmiotu w przestrzeni:
na, pod, za, obok.
Kiedy dziecko zamknie oczy, rodzic chowa zabawkę. Następnie zadaniem dziecka jest odnaleźć przedmiot i określić jej położenie. Zachęcamy dziecko do używania określeń na, pod, obok, za, np.
zabawka jest pod krzesłem obok łóżka, zabawka jest na stole za wazonem.
Świnka okrąglinka – praca plastyczna.
Zapraszam do obejrzenia poniższej instrukcji jak wykonać propozycję pracy plastycznej. Ćwiczymy umiejętność posługiwania się nożyczkami i klejem.
Drodzy Rodzice, bardzo prosimy o dzielenie się z nami fotorelacją jak pracujecie z dziećmi w domach. To dla Nas bardzo ważna informacja zwrotna czy dotychczasowa forma i propozycje ćwiczeń podobają się dzieciom.
You must be logged in to post a comment.