Królewna Śnieżka

Witajcie Kropelki!

Dziś na początek proponujemy zabawę ruchową przy muzyce:

Następnie zapraszamy do wysłuchania bajki „Królewna Śnieżka”:

Proponujemy po wysłuchaniu bajki porozmawiać z dzieckiem na temat postaci, które wystąpiły w bajce, możecie zapytać dziecko kto był dobry, a kto zły.  Porozmawiajcie o trudnych ale niezwykle ważnych słowach takich jak : dobroć, miłość.

„Krasnoludkowe imiona”

Rodzic razem z dzieckiem ustala pochodzenie kolejnych imion krasnali. Mędrka, Gburka, Apsika, Wesołka, Śpioszka, Gapcia i Nieśmiałka.

Zapytajcie dzieci jak myślą, dlaczego krasnoludki mają takie nietypowe imiona. Następnie zamień dziecko w:

Mędrka – udaje, że czyta książkę

Gburka – zaplata ręce i fuka zagniewane

Apsika – oczywiście kicha

Śpioszka – zapada w sen i pochrapuje

Gapcia – udaje, że czegoś zapomniało i woła: „ojej”

Nieśmiałka – opuszcza głowę i robi nieśmiałą minę.

Po południu zachęcamy do zabawy ruchowej  z elementem marszu:„Królewny i królowie idą na spacer” . Dziewczynki są królewnami – rodzic staje się królem, chłopcy to królowie – rodzic jest królewną . Na hasło: królowie idą na spacer – chłopcy spacerują, na hasło: królewny idą na spacer – dziewczynki spacerują,. Na hasło: Królewny i królowie idą na spacer – wszyscy maszerują.

Na zakończenie poproście dzieci o narysowanie „Krasnoludka” – porozmawiaj z dzieckiem o kształcie jego czapeczki, zwróćcie uwagę, że przypomina ona jedną z figur geometrycznych „Kropelki” na pewno będą wiedziały jaką!

Zapraszamy do przesłania wykonanych prac na adres email, bądź za pośrednictwem messengera! Będzie nam bardzo miło!

Chętne dzieci zachęcamy do skorzystania z zaproponowanych przez nas kolorowanek:

Drodzy Rodzice pamiętajcie o czynnościach samoobsługowych swoich pociech – poćwiczcie ubieranie, rozbieranie, wkładanie obuwia, mycie rąk, twarzy.

Pozdrawiamy!

I. Gieraszek, I. Łukaszewicz

Ilona Gieraszek