Czwartek 21.05.2020 Kolorowa łąka

Witamy wszystkie Muchomorki i zapraszamy do zabawy

  1. Rodzic mówi wierszyk i jednocześnie dzieci naśladują te ruchy, które do słów wierszyka trzeba wykonać:

Idą dzieci równą drogą – marsz w rytmie wierszyka

Po kamyczkach iść nie mogą.

Po kamyczkach hop, hop, hop – 3 podskoki

Do dołeczka skok – przysiad podparty

  1. Pora wracać. Kto się znuży? – marsz w rytmie wierszyka

Ten odpocznie po podróży.

Dom już blisko…nogi w ruch!- lekki bieg

Kto zwycięży – zuch. Bieg na wyznaczone miejsce.

2.Słuchanie wiersz I. Salach „Łąka”

Łąka tylu ma mieszkańców
zwierząt , roślin kolorowych
Tu motylek , a tam pszczółka,
tutaj kwiatek – o różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały
obok niego idzie mrówka
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka.
Nad tą łąką kolorową
Zapraszają wszystkie dzieci
bal wydały dziś motyle
Więc zatańczmy z nimi chwilę.

3.Rozmowa na temat wysłuchanego wiersz mająca na celu uaktywnienia myślenia dziecka, pytania kierowane do dziecka:

O kim jest wierszyk?

Wymień ich nazwy.

– Gdzie mieszkają zwierzątka?

Posłuchajcie piosenki Biedronka i muchomor

Rozmowa na temat treści piosenki

– O kim opowiada piosenka?
– Kogo spotkała biedronka?
– Co zrobiła biedronka?

– Co zrobił muchomor?

– Czy biedronka dobrze postąpiła?

Nauka piosenki.

Zabawa Kwiatki i owady.

Dzieci razem z rodzicami poruszają się po pokoju – łące – powtarzając za nim rymowankę: Chodzi Lena po łące, zrywa kwiatki pachnące. Chodzi Lena wśród trawy, obserwuje owady. W trakcie wypowiadania słów schylają się – naśladują zrywanie kwiatów, a później przyglądają się, np. biedronce.

Zabawa ruchowa Ślimak. Dzieci kładą się na brzuchu z wyprostowanymi i złączonymi nogami. Na hasło: Ślimak, pokaż rogi – podnoszą głowę i ręce nad podłogę, przykładając zwinięte w pięść dłonie do skroni i prostując palce wskazujące – pokazują rogi. Na hasło: Ślimak odpoczywa – kładą dłonie na podłodze i opierają na nich brodę, wracają do pozycji wyjściowej. Na hasło: Ślimak spaceruje– przesuwają się do przodu, pomagając sobie tylko rękami

Zabawa Czarodziejskie szkatułki.

Wszyscy uczestnicy kucają w rozsypce, głowę chowając w kolana. Słuchają uważnie narracji prowadzącego (Rodzica) i starają się odtworzyć gestami przedstawianą historię. Prowadzący mówi: „Jesteście czarodziejskimi szkatułkami. Jesteście bardzo małe i szczelnie zamknięte. A teraz szkatułki powolutku się otwierają…i wychodzą z nich…żaby.” Przez chwilę dziecko porusza się swobodnie naśladując wybrane zwierzę, przedmiot. Gdy narrator wznawia opowieść, dziecko ilustruje ją ruchem. „A teraz wszystkie pudełka z powrotem się zamykają „.W następnych rundach z pudełek mogą wychodzić:

– biedronki,

– motylki,

– jaszczurki,

-bociany oraz różne postacie przywołane przez prowadzącego.

Na końcu ze szkatułek wychodzą znowu ludzie.

Śmieszna wędrówka.

Rodzic mówi dziecku, że razem odbędą śmieszną wędrówkę i, że powinno jak to możliwe wiernie naśladować jego ruchy. Razem wyruszają i idą po: ostrych kamieniach, miękkim mchu, wodzie, piasku, lepkim podłożu. Można tworzyć różne inne warianty zabawy.

Zapraszamy do obejrzenia bajki Wędrówki Skrzata Borówki

  • Zapraszamy chętne dzieci do kolorowania
  • Miłej zabawy
Grażyna Krychowiak
%d bloggers like this: