TERAPIA PEDAGOGICZNA
Lateralizacja, kierunkowość:
Ćwiczenia naprzemienne – prawa ręka dotyka uniesionego do góry kolana lewej nogi, potem zmiana lewa ręka dotyka uniesionego do góry kolana prawej nogi, wykonujemy minimum 30 ruchów;
Rowerek – dziecko podnosi ręce i głowę do góry, obejmuje głowę dłońmi i podtrzymuje ją. Prawym łokciem dotyka lewego kolana, potem lewym łokciem prawego kolana, itd. Oddycha rytmicznie .
Leniwa ósemka – poproś dziecko, aby rysowało kształt „ósemki” ołówkiem/kredką na kartce bez odrywania ręki. Najpierw 10 ósemek lewą ręką, potem 10 ósemek prawa ręką, na koniec 10 ósemek gdy obie ręce trzymają ołówek/kredkę. (ważny jest kierunek i kolejność rąk).
Tor przeszkód – zawiązujemy dziecku oczy, prosimy by poruszało się po mieszkaniu według naszych instrukcji, przechodzimy np. z kuchni do pokoju, pokonujemy przeszkody, np.: pójdź na wprost dwa kroki, teraz skręć w lewo i zrób cztery kroki itd.
Chodzenie po kamieniach – rozkładamy w pokoju w różnych miejscach kartki w dwu kolorach – lewa noga niebieski, prawa noga czerwony – prosimy by dziecko doszło do stołu, kanapy, krzesła, itd.
Zabawa – „Czy znasz, czy znasz magiczną liczbę siedem?”
– Tak jest jeden – tupnięcie prawą nogą
– Tak jest dwa – tupnięcie lewą nogą
– Tak jest trzy – przyklęk na prawe kolano
– Tak jest cztery – przyklęk na lewe kolano
– Tak jest pięć – podparcie prawym łokciem
– Tak jest sześć – podparcie lewym łokciem
– A tak siedem – podparcie się czołem.
Rodzic podaje dziecku instrukcje dowolnie, zmieniając kolejność cyfr np. 2,6,1,7,4, itd. Dla ułatwienia możemy dziecku nałożyć kolorowe gumki np. na lewą rączkę i nóżkę niebieska, coś przypiąć po lewej stronie.
Układanie
– sekwencji, wykorzystując np. kolorowe klocki – czerwony, zielony, czerwony, zielony…, łyżeczka, nóż, widelec, łyżeczka, nóż, widelec…, autko, klocek, maskotka…., kredka, ołówek….;
-szeregowanie – układanie obrazków, przedmiotów (np. najmniejszego do największego).
Ważne ! Zarówno w sekwencjach jak i szeregach kierunek układania elementów – od lewej do prawej strony.
Kreślenie – linii pionowych, poziomych, ukośnych, rysowanie wzorów, szlaczków, obrysowywanie kształtów geometrycznych z zachowaniem kierunku z góry na dół i z lewej do prawej.
You must be logged in to post a comment.