Dzień dobry RYBECZKI i szanowni rodzice. Zapraszam do zapoznania się z propozycjami zadań popołudniowych. Pozostajemy w temacie EKOLOGII.
Dzisiaj jak wiecie z zadań porannych jest MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ZIEMI. Poznaliście sposób segregacji śmieci i wiecie co to jest recykling.
Na początek obejrzyjcie film i poznajcie sympatyczną wróżkę odpadusie.
Zagrożenia środowiska.
Bardzo prosimy o pokazanie dzieciom ilustracji i przeprowadzenie rozmowy „Co by było gdyby?” – rozwijanie twórczego myślenia.
Prosimy zadać dzieciom pytania:
Co by było gdyby – ludzie wyrzucali śmieci na ulicę?
Co by było gdyby – zabrakło czystej wody do picia?
Co by było gdyby – dym tak zanieczyścił niebo, że nie byłoby widać słońca?
Co by było gdyby – wycięto wszystkie drzewa?
Co by było gdyby – nie było zwierząt?
Propozycja zabawy ruchowej z piosenką.
Zapraszamy do wykonania pracy plastycznej.
„Coś z niczego” – konstruowanie zabawek z surowców wtórnych. Możesz w tym celu wykorzystać butelki, rolki papieru, nakrętki po napojach. Itp. Prezentacja zabawek poprzez fotorelacje. Prosimy o skonstruowanie zabawek z produktów odpadowych. Dajmy im nowe życie – „Ze starego coś nowego”
Po co segregujemy śmieci?
Poznajcie znak recyklingu – znajdziecie go na wszystkich produktach, które można ponownie wykorzystać poddając je przetworzeniu.
Popatrzcie jak to wygląda, recykling szkła i papieru.
Poznaliście dzisiaj kolory pojemników na śmieci:
Żółty, zielony i niebieski, ale są jeszcze dwa inne pojemniki czarny i brązowy.
Do pojemnika czarnego wrzucamy odpady zmieszane, natomiast do brązowego wrzucamy bio – odpadki. Zobaczcie na obrazku. Poprosimy rodziców o przeczytanie dzieciom co należy wyrzucać do odpowiednich pojemników.
Gdzie trafią te śmieci? Przy każdym rysunku prosimy, aby dziecko wzięło do rączki odpowiedni kolor kredki i zaznaczyło do jakiego koloru pojemnika trafią te śmieci. Jeśli nie mają Państwo możliwości wydrukowania, to prosimy, aby rodzic wskazał odpad a dziecko pokaże kolor kredki z takim kolorem jaki jest pojemnik.
Pokoloruj według kodu.
Zadania grafomotoryczne.
Znajdź różnice.
Zadanie dla chętnych dzieci.
Na zakończenie dzisiejszych zadań obejrzyjcie bajkę o śmieciarkach.
Dziękujemy i czekamy na Was jutro.
Magdalena Mielczarek, Małgorzata Mrówczyńska
You must be logged in to post a comment.